gokken

  • prachinepeet

    Ik weet dat Aziaten dol zijn op gokken,,, dus ik bel mijn vrouw in Thailand,, en zeg zet een paar honderd,baht op Nederland,,,, WK,,,,,,, Zegt ze , de politie controleert hier streng op , now ja , een beetje angstig, was ze,, maar ik weet er wordt wat af gegokt daar,, of zal de militaire junta ook hier de ogen ophebben,,B)

  • Pattaya.Startpagina.nl

    Zoals het nu gaat , met de militairen , vind ik het prima. En de verkiezingen zullen pas volgend jaar of 2016 zijn.

    Zelfs de officiele Thaise loterij wordt nu onderzocht omdat de verkopers veel te veel vragen voor een lot.

    http://www.nationmultimedia.com/national/GLO-to-insure-lottery-ticket-deliveries-in-future-30237124.html

  • prachinepeet

    Mooi,, een beetje order moet, er zijn,,,, maar ik hoop dat ze een gokje heeft gewaagd, ,,, maar het was op het nippertje, Rene,,,,::o

  • loe

    Als ik de junta zat, zou ik minder aandacht hebben voor het feit of ze 90 of 100 baht vragen voor een lootje.

    Ik zou me meer concentreren op de trekkingen en kijken waar de grote prijzen heen gaan.

    Daar schijnt flink mee gerommeld te zijn, in het recente verleden.

  • Adpattaya

    Zelfs de officiele Thaise loterij wordt nu onderzocht omdat de verkopers veel te veel vragen voor een lot.

    Wat wordt er dan “te veel” gevraagd voor een loterij lot?

    Ik meen dat ik rond de 110 baht betaald heb tijdens mijn verblijf in Thailand de afgelopen keer :).

    Ik ben wel selectief wat betreft de verkoper.

  • Pattaya.Startpagina.nl

    Ad , de officiele prijs is 40 baht per lot , en je koopt er minimaal 2 , dus 80 baht

    De meeste verkopers vragen echter minimaal 100 baht per twee loten.

    Dit is mijn winnende lot van 1 December vorig jaar , eindcijfer 27

  • KhunJan1

    De Thaise loten zijn inderdaad officieel geprijsd voor 2 x 40 baht, door de regel betaal je op straat bij de wederverkopers 110 baht en bij de grote jongens 100 baht, een aardige lucratieve business voor de wederverkopers gezien het grote aantal loten dat ze verkopen, n.l. een daginkomen dat ver boven b.v. een bouwvakker ligt.

    Rond de 1e en de 16e iedere maand is er een trekking en zijn er welgeteld 173 prijzen te vergeven wat schril afsteekt tegen de miljoenen loten die elke trekking worden verkocht.

    1 x 2.000.000 - op een lot met alle 6 cijfers goed, is het serienummer ook goed wordt de prijs zelfs 23.000.000

    5 x 100.000 - op loten met alle 6 cijfers goed

    2 x 50.000 - op loten met alle 6 cijfers goed (1 cijfer onder of boven de hoofdprijs)

    10 x 40.000 - op loten met alle 6 cijfers goed

    50 x 20.000 - op loten met alle 6 cijfers goed

    100 x 10.000 - op loten met alle 6 cijfers goed

    2.000 - valt op ieder lot met de laatste 3 eindcijfers goed

    1.000 - valt op ieder lot met de laatste 2 eindcijfers goed

    Ieder loterijbriefje bestaat uit 2 helften met elk een eigen serienummer, bovengenoemde prijzen worden verdubbeld omdat dan het serienummer niet geldt, behalve de 23 miljoen die kan maar op 1 helft van het lot gewonnen worden.

    Bij prijzen tot 40.000 ga je gewoon naar een goudzaak die je tegen een kleine commissie zal uitbetalen, voor hogere prijzen is het beter om even naar het hoofdkantoor in Bangkok te gaan.

  • Adpattaya

    Rene, het was mij bekend dat zo'n lot 2 X 40 baht was.

    Ik stelde de vraag verkeerd, stel dat 2 loten voor 80 baht verkocht worden, hoeveel wordt daar dan op verdiend?

    Ik vind het overigens geen probleem om 100 a 110 baht te betalen voor 2 loten B)-.

  • Pattaya.Startpagina.nl

    Ik vind het ook geen probleem om 100 of 110 baht voor 2 loten te betalen , anders had ik ook niet aan de trekking van 1 December 2013 mee kunnen doen.

    Ik herinner me nog in de 70er jaren dat de verkopers allen een handicap hadden, vaak blind , wellicht ( eigenlijk wel zeker ) was dat een eis om loten te mogen verkopen.

    Of ze dan een soort van provisie of vast salaris van de loterij of regering kregen-krijgen weet ik niet. Tegenwoordig zie je veel verkopers die ( uiterlijk ) geen handicap vertonen. Ik heb het vermoeden dat ze voor grote , corrupte , bazen werken , die de loten in Bangkok kopen voor 40 baht , en de verkoper op straat krijgt misschien 5 of 10 baht per 2 verkochte loten .

    In 2012 werd er volop bekendheid gemaakt aan automaten die loten zouden gaan verkopen , ik heb er nooit een gezien.

  • Pattaya.Startpagina.nl

    Jan , in Bangkok zijn 2 grote kantoren van de loterij. Het hoofdkantoor is aan de Ratchadamnoon Klang Road, ongeveer schuin tegenover het Royal ( Rattanakosin ) Hotel.

    Ik wilde daar in December naartoe om 2000 baht te innen ,maar vanwege de demonstraties op dat moment was dat niet raadzaam.

    Ik ben toen naar het andere loterij kantoor gegaan , en wel op de 21e verdieping van het CAT Telecom gebouw aan de Charoen Krung Road. Zo'n beetje achter het oude hoofdpostkantoor .

    Je moet wel een aantal formulieren invullen , paspoort laten zien , en ik moest 10 baht betalen om mijn geld te krijgen.

    In Zuid Pattaya is er een kraam die boeken en tijdschriften verkoopt , aan de Pattaya Tai Road , en daar kan je , uiteraard tegen kosten ,ook je winnende loten inwisselen.

    Klik hier voor de juiste Google Streetview : http://tinyurl.com/po5myqb