Bangkok, lekker eten van de straat.

  • axel

    Bangkok heeft de grootste open keuken ter wereld, vandaag in de Telegraaf een aardig artikel over Bangkok met diverse leuke tips:

    www.telegraaf.nl

    (tu)

  • Adpattaya

    Leuk om ff gelezen te hebben, maar naar Hollandse maatstaven gaat het er natuurlijk helemaal niet hygiënisch aantoe. Rob Geus, van TV programma de smaakpolitie, zou denk ik zonder ook maar iets gegeten te hebben pijn in zijn buik krijgen als hij zou zien hoe het er aan toe gaat :D.

  • han

    Dat heb je met een nieuwe aanwas van prikkers,55555555

    Met alle respect voor ieder die het niet weet maar Co ,besproken in het artikel,is een zeer gewaardeerd prikker hier.

    Het artikel klopt natuurlijk wel als een bus,met een beetje gezond verstand kan je in Bangkok zeer goedkoop overleven op straateten.

  • loe

    Ik zou in bangkok niet van de straat eten.

    Bij straatstalletje heb ik echter nog nooit problemen gehad.:)

    Wel af en toe buikloop gekregen van eten in dure restaurants (en Sizlers)

  • Adpattaya

    @han

    Met alle respect voor Co van Kessel, waar ik niets verkeerds over zeg, maar het gaat er in NL qua. hygiëne toch echt anders aan toe dan in Thailand. Ik weet niet als je weet welk TV programma ik bedoel, je kunt het zien op SBS6: de smaakpolitie. http://www.sbs6.nl/web/show/id=181393/langid=43/media=60668/page=1 Je moet eens kijken hoe moeilijk die Rob Geus doet als hij ergens onaangekondigd komt.

    Het voordeel wat eigenlijk tevens een nadeel kan zijn, is dat je in Thailand goed kunt zien hoe het er in die straat keukens aan toe gaat. Zoals je zelf al schreef, je moet wél je gezonde verstand blijven gebruiken.

    Ik ben weleens is restaurants geweest waar ik op de WC schrok, na het ontlasten was er niet eens WC papier aanwezig en kon je je handen niet fatsoenlijk wassen en drogen. Hoe zullen die koks van zo'n restaurant dat oplossen? Laat maar, jij moet daar niet te veel over nadenken, dat doen alleen prikkers zoals ik ;).

  • han

    Die Rob Geus is een supermiet,helemaal gek word ik van dat programma …speciaal als hij weer eens over de rubber randjes van een koelkast begint.

    Van een beetje niet zo clean eten ga je echt niet dood anders was door het (toendertijd) populaire Chinese eten half Nederland al afgestorven.

    Als je weet wat zich daar in de keukens afspeelt….een rat zal je er niet vinden want die gaat gewoon in de verkoop.

    Ook hoor je een beetje resistentie op te bouwen,als je alleen maar superclean eet dan ga je van een overrijp banaantje al spugen.

    Daarom hebben reizigers veel minder last van een opstandige maag dan Tante Jet die ook een keer naar Spanje gaat.

    In BKK moet je daarom juist wel van de straatkar eten,enige is wel dat je op moet letten dat alles vers word gekookt,gebakken en gegeten.

    In Pattaya verbaas ik me dat er farangs zijn die rustig een inktvisje of wat gebakken kip op het strand eten,dit zeker gezien het feit dat de meeste verkopers al enige malen het strand hebben afgesjokt in die hitte.

    Het eten ligt gewoon in de bloedhete zon terwijl ze het van stoel naar stoel slepen,als je het goed bekijkt zweer ik je dat het weer gaat bewegen :D

    Nog nooit heb ik iets op het strand gegeten en nog nooit ben ik ziek geweest van overig eten in Thailand.

    Aan de andere kant heb ik in Pattaya al zeer veel farangs in het ziekenhuis zien belanden maar het probleem ging altijd om strandeten.

  • Adpattaya

    Ik denk dat Rob Geus precies weet hoe de regeltjes zijn, opgesteld door de warenwet(?), die in Nl gelden. Als hij ooit in Thailand een hapje gaat eten zie ik hem er voor aan om rubbertjes over zijn bestek te doen.

    Mij heb je niet horen zeggen dat ik niet bij van die straattentjes eet, vaak eet ik samen met mijn vriendin hetzelfde, of geeft mij wat om het te proberen. Soms hebben we er last van, ik iets meer dan zij. Afgezien van heel dat WC-verhaal, waar ik alleen over schijn na te denken, de manier waarop bestek en borden worden schoongemaakt is ook niet super hygienisch.

    We kennen het gezegde: Vieze varkens worden niet vet. Maar het is gewoon zo dat naar Hollandse maatstaven het er in Thailand niet zo hygiënisch aantoe gaat.

    Als ik in Pattaya ben, daar eet ik graag in een bepaald restaurant, gebakken Som Tam met rauwe krab. Eet ik te veel van die rauwe blauwe krab dan merk ik het gewoon.

  • tlharrie

    Eet elke dag op het strand al jaren

    Vis , garnalen en heel lekker de makreel die koop ik wel bij een persoon

    Als hij ze vers heeft komt hij naar ons toe en smullen maar

    Nog nooit last gehad

    Misschien getroffen of geluk gehad wie zal het zeggen

  • pathum

    Leuk die vrouwtjes die voedsel verkopen in de vele straatstalletjes.

    Voor de hygiene hebben ze vaak een haarnetje of badmuts op.

    Dit haarnetje beschermt het vrouwtje tegen gecko-poep en spinneweb dat naar beneden valt :D

    Gr Pathum

  • samui123

    @adpattaya, door die belachelijke hygiene maatrelen die ze in nederland hanteren verzwakken ze mensen alleen maar. Het imuunsysteem heeft nix meer te doen en gaat zich op andere dingen uitleven, met als gevolg allergien, imuunziektes enz enz. Ik heb zo mijn twijfels bij die strenge warenkeurings eisen.