LTU tax

  • Fred

    Hallo medeprikkers, 16-11-08 werd door farang prikker gemeld van de verhoging die door LTU ( lees holyday international ) zou zijn doorgevoerd, echter navraag bij 2 reisbureau`s geeft aan dat de LTU al sinds afgelopen zomer geen enkele prijs verhoging cq narekening heeft uitgevoerd. Zoals ik ook al eerder te horen kreeg ( en jullie uitvoerig heb gemeld in het vorige schrijven hierover ) van diverse luchtvaart maatschappijen moet je dit soort ( ook voor de maatschappijen soms onbegrijpelijke, en indien nog niet aan de maatschappij betaalde tickets begrijpelijke, prijsverhogingen ) problemen met het boekings kantoor regelen. Ik constateer, zo jammer het ook is, dat er boeking kantoren zijn die van de kleine lettertjes ( Holyday international 15 %, volgens mijn herinnering ) gewoon mis- ge-bruik maken een verhoging zonder te kunnen annuleren door te voeren. In het verleden heb ik een discussie gehad over zo`n prijsverhoging en toen ik de reis daarop wilde annuleren werd mij gewezen op de regel dat tot 15 % verhoging geen annulering mogelijk was ( zij hadden toen 13,5 % verhoogd ).

    Hoelang laten we ons nog bedotten.Sorry voor de vervelende constatering, maar iemand moet het toch aan de kaak stellen.

  • ozzietukker

    Kleine lettertjes of niet, bij een prijsverhoging heb je conform de wettelijke algemene voorwaarden gewoon recht op geld retour, zonder enige beperkende voorwaarden.

  • pattaya.startpagina.nl

    Ik heb Holiday International om een reactie gevraagd , en het eventuele antwoord zal ik hier plaatsen .Dit om onduidelijkheden te voorkomen , zoals ik eerder in een van de vorige topics een reactie van 333 Travel gevraagd heb .

    Rene

  • pattaya.startpagina.nl

    Reactie van Harry van Holiday International :

    "Ik had de discussie op het prikbord nog niet gezien. Ik heb het even bekeken en het hier op de zaak even nagekeken en ik zag dat er aan de klagende farang prikker ergens vorige week een e-mail is gestuurd dat hij een verhoging van 45 euro teruggestuurd krijgt. Het leuke is wel dat farang daar geen melding van doet zoals ik zojuist zag op de prikpagina zag. Dat is nu precies de tendens. Als er iets negatiefs gebeurd direct klagen en als er iets positiefs gebeurd dan je mond houden. Wij zijn dat inmiddels wel gewend. In ieder geval een paar dagen na het bericht aan farang dat er moest worden bijbetaald kwam er op 18/11 een nieuw bericht van LTU met een aanbieding. Wij hebben daarna een berichtje aan farang gestuurd met de mededeling dat hij zijn 45 euro terugbetaald zou krijgen. Dat de heer Fred zegt dat hij bij 2 reisbureau's heeft nagevraagd dat LTU sinds afgelopen zomer geen enkele prijsverhoging heeft doorgevoerd is dus niet waar, tenzij deze reisbureau's geen zaken doen met LTU in dat geval zullen ze nooit een bericht krijgen. Wat heel vervelend is dat iemand maar iets kan roepen en dat het dan ook nog vaak als waar wordt aangenomen . Ik ben blij dat jij mij nu om een reactie vraagt. Lijkt me erg eerlijk.

    Vaak denken de mensen dat reisbureau's extra geld verdienen als er verhogingen worden doorgevoerd. Geloof mij maar dat wij op eigen initiatief geen prijsverhogingen doorvoeren. Dit komt altijd door de vliegmaatschappij of als het hotels betreft door de hotels of eventueel door prijsstijggingen ten gevolge van bijvoorbeeld het duurder worden van de thaise bath. Bij het vroeg betalen van tickets zijn er twee mogelijkheden. Het ticket wordt direct uitgeprint wat bij ons in overleg met de klant gebeurd. In dit geval hebben wij het ook weer gedaan indien zoals recent gebeurd is de kerosinetoeslag weer verlaagd wordt i.v.m. de dalende olie-prijs. “Krijgen wij nu dan het geld van de verlaging terug”, is dan vaak de vraag. Als we dan nee zeggen dan zijn wij weer dieven. Dit terwijl alles door de vliegmaatschappij wordt bepaald. De tweede mogelijkheid is dat het ticket niet direct geprint wordt. Als er in dit geval ook een verhoging komt dan hebben wij het ook weer gedaan. We kunnen het eigenlijk nooit goed doen. Maar als er een verlaging of aanbieding komt die goedkoper is hebben wij het eindelijk eens goed gedaan maar dan hoor je vaak niets. Kijk maar naar de prikker Farang. Het tweede voordeel is dat men indien de reis niet doorgaat men niet het hele bedrag van het ticket kwijt is. Vaak krijgt men nog een groot deel van het betaalde bedrag terug.

    Misschien nog een tip voor de mensen die hun tickets ver voor vertrek betalen en laten printen. Sluit dan in ieder geval een goede annuleringsverzekering af. Vooral in de goekoopste klasse tickets (en dat boeken de meeste prikkers) krijg je bij de meeste vliegmaatschappijen niets terug als je annuleert.Vaak betaalt de annuleringsverzekering het betaalde bedrag in bepaalde gevallen terug. Ver vooruit printen blijft een gok. Soms worden tickets na het printen goekoper en soms duurder.

    Nog even dit. Mensen denken dat wij alleen maar meer en meer geld willen verdienen. Dat is ook zo. Alleen mijn standpunt is wel om dit te doen op een eerlijke wijze. Wij zijn er niet op uit om welke klant dan ook een poot uit te draaien. Wij zien ze liever de volgende keer weer terug. Wij passen een bepaalde winstmarge op tickets e.d. toe en dat is vaak tientjeswerk. Als er dan een verhoging van de vliegmaatschappij komt dan is het niet zo dat wij dan ook direct een verhoging toepassen. Het winstbedrag voor ons blijft dan hetzelfde. Tientjeswerk."

  • Fred

    Hallo medeprikkers en Harry van holyday International,

    dat een boeking bureau geen goud geld aan een ticket verdiend zal ik van Harry moeten aannemen ( misschien verdienen ze wel meer met het geld te verrenten bij, hopenlijk, een degelijke Nederlandse bank), maar dat een ticket direct uitgeprint wordt spreek ik tegen ( ervaring, ook op verzoek kan dat vaak niet en doen ze dat 14 dagen voor vertrek ). En daar zit hem nu net de kneep dat de maatschappijen de prijs verhogingen doorberekenen, de ticket is nog niet betaald aan de maatschappij. Het boeking kantoor heeft, mijn inziens, zolang de klant de bestelde reis nog niet geheel betaald heeft het gelijk ( recht ) aan hen zijde om de prijs verhoging door te voeren, maar niet als de reis al ruim van te voren betaald wordt. Dat ik lieg en niet geinformeerd heb bij 2 bureau`s , die wel degelijk zaken met LTU doen, vind ik een zwak in Harry zijn verweer, Wel vind ik dat Harry gelijk heeft dat: als er iets te klagen valt het wel vermeld wordt, maar anders om vaak niet. Ik ben niet roomser als de paus maar wil ik er wel op wijzen dat ik in mijn eerder betoog aangegeven heb: welliswaar op eigen verzoek een prijsverlaging heb gehad. Mijn intensie is echt niet om een bedrijf eruit te lichten of te benadelen en wil Harry dan ook bedanken voor het gegeven commentaar, maar ik pleit wel voor een eerlijker belijd.

  • farang

    Bij deze wil ik zeggen dat ik niet alleen maar negatief over holiday international wil spreken.Ik heb inderdaad een mail gekregen dat ik 1 x 45 eurrie terug ontvang en bij deze dank daarvoor.

    Ik zit niet elke dag op internet dus dit soort berichten kan wel eens wat later komen (zowel positief als negatief).Ik vind het slap gelul om te zeggen dat ik alleen maar klaag want in mijn visie attendeer ik de mensen er alleen maar op dat het minder aantrekkelijk word om vanuit Duitsland te vliegen als de maatschappijen toeslagen gaan heffen en ik weet heus wel dat dit voor een reisbureau ook vervelend is.

    Ik zou zeggen geen paniek Harry en mischien tot de volgende ronde.

  • TonPattaya

    Fred ik heb het wel eens eerder aangegeven , Mijn ticket betaald bij 333 en gevraagr om een print van mijn ticket was helemaal geen probleem had hem na een uurtje via mijn email binnen.

    Wel stuurden ze mij twee weken van tevoren nogmaals al mijn reisbescheiden toe . Dus gewoon erom vragen geen probleem

    Ton

  • Fred

    Ik heb dit jaar ook bij 333 travel ( 6 tickets, 4 EVA 2 CHINA ) geboekt en ook direct de tickets gekregen. Het is vanzelf sprekend dat als je allerlei problemen tegenkomt bij de één automatisch naar een ander gaat en waar het je bevalt blijf je. Dus we zullen zien. m vr gr Fred

  • soijack

    Boek altijd via Arke in hoofddorp, wel iets duurder, perfecte service en hoef nooit bij te betalen krijg meestal geld terug doordat medewerkster goedkoper ticket vind achteraf.

    Nu Elite class boeken is het goedkoopst omdat er nog maar 56 stoelen in de elite class zijn. Hierdoor val je al snel in een hoger tarief. (vraag en aanbod) .Fred schreef:

    >

    > Ik heb dit jaar ook bij 333 travel ( 6 tickets, 4 EVA 2

    > CHINA ) geboekt en ook direct de tickets gekregen. Het is

    > vanzelf sprekend dat als je allerlei problemen tegenkomt bij

    > de één automatisch naar een ander gaat en waar het je bevalt

    > blijf je. Dus we zullen zien. m vr gr Fred

  • jan zeggelaar

    Reis zelf ook al 3 jaar met Eva en mijn

    kinderen ook.

    Boek bij 333 in holland en Bangkok, gelukkig

    nog nooit problemen gehad, maar er kan natuurlijk

    een keer iets fout gaan,

    groeten, jan zeg.