FF een vraagje

  • Ger v/d Berg

    Als je een tweedehands motorbike koopt , wat kost het om z,n ding op je naam te zetten ?

    Gr , Ger

  • Ron

    700 baht bij een brommer winkel of rechtstreeks bij tax office 150 baht.

  • hansthailand

    Ook weer niet waar!!!

    Het bedrag van het overschrijven, is afhankelijk van de verkoop prijs.

    Wat wel waar is, is dat als het over een thais model bromfiets van een jaar of 4-6, kom je op een 5a700 baht.

    Gaat het echter om een motorfiets, en dan bedoel ik een echte motorfiets, van niet thaise makelaardij, dan kan het bedrag vele malen hoger uit komen.

    Alles ligt aan de prijs, waarvoor je hebt gekocht, het gebeurt ook veel dat de opgegeven prijs aldaar lager word gehouden, als de echt betaalde prijs.

    Het moet echter wel aannemelijk blijven, als je komt dat je voor 1000 baht bijvoorbeeld een yamaha nouvo van 2 jaar oud hebt gekocht, trappen ze daar niet in

  • loe(s)

    Ik heb vorige week mijn 3 jaar oude Honda wave verkocht (13.500 km) verkocht voor de helft van de prijs (22.000 baht).

    Overschrijven op een andere naam kostte 400 baht en naar de prijs werd niet gevraagd.

    Vreemd eiland, dat Samui. :)

    Witte nummerplaat trouwens, met zwarte cijfers :)

  • pietpattaya

    Net 2 verkocht en 2 gekocht werd niet naar prijs gevraagd.

    Let wel op als het motorbikje uit andere regio komt is overschrijven duurder += 500 bath. (betaalde voor mio uit BKK meer.)

    Tip 2e handsjes te koop 3 road voor veel minder dan nieuw prijs en paar maanden oud b.v Mio 6 maanden en 3000 km 30.000 bath.

  • hansthailand

    Prima, maar dat word ook niet aan jou gevraagd, maar aan de koper :D:D:D:D

    Verder maakt het mij niets uit, maar het is een procentueel bedrag van de verkoopprijs.

  • Ger v/d Berg

    Het gaat dus om % als de shop het boekje heeft kan je niet overschrijven in de tax shop .

    Dank voor de info !

    Gr , Ger

  • huibthai

    Ger regel het met Piet Kr., samen ff shoppen, je kan mij bellen na de koop bij de ,,Paddy,,bv