Auto

  • graham

    Heren,een paar vragen.

    Ik ben van plan een bepaalde auto in Bangkok te kopen.Eigenaar zegt dat om over te schrijven heb ik alleen een kopie pasport nodig.Is dit waar?

    Toen ik mijn motor kocht en ging overschrijven in Pattaya/Banglamung had ik o.a een “residents” brief ,photos en nog kopies van alles nodig.

    Wat zou wegenbelasting en staats verzekering voor een 2.4 liter auto van 1971 kosten?

    Bij voorbaat dank voor uw nuttige antwoorden.

  • Fransmaster

    1971 ? Ik denk dat je hem dan beter naar de sloop kan brengen :D:D:D

    Gegroet, de pompbediende

  • hansthailand

    Om een auto over te schrijven, heb je nodig:

    Copy paspoort

    Copy visum

    Residentieverklaring van de immigratie hiervoor zijn benodigd, een copy van je huurcontract, of een copy van je huisregistratie boekje, Indien huis van jou is en in een co.ltd zit, een copy van je company papieren, en je huisregistratie boekje.

    Van de verkoper, copy huisregistratie, copy id kaart, indien geen thaise nationaliteit, ook een residentie verklaring van immigratie, copy paspoort en visum, blauwe boekje, (voor een motor groen boekje) indien er leningen op de auto lopen, bewijs van de financierings maatschappij dat de lening is afbetaald.

    Let er verder op, dat achterin het blauwe boekje, de wegenbelasting, niet meer dan 3 jaar verlopen is, omdat anders het kenteken vervallen is.

    Dit kost veel geld om een nieuw te krijgen.

  • loe(s)

    Je moet inderdaad een''residents'' brief hebben en kopieen van paspoort en visa.

    Dat moest ik deze week nog voor het overschrijven van een brommer.

    Ik heb een Toyota Vigo pickup en betaal ruim 6000 baht wegenbelasting, omdat het een (luxe) vierdeurs is. De belasting voor de tweedeurs uitvoering kost maar iets van 1000 baht. Dat wordt gezien als een ‘'vrachtwagentje’'.

    Wat jouw auto gaat kosten, weet ik niet.

    Verzekering weet ik niet. Ik heb een allrisk verzekering, omdat het een ‘'nieuwe’' auto is, maar ik neem aan, dat je dat niet nodig hebt voor een wagen uit 1971 :)

  • Rob1706

    Graham,

    een auto van 1971 dus 37 jaar oud. Krijg je geld toe om auto mee te nemen of is het een klassieke Ferrari? Alhoewel ik heb hier recentelijk ook een oude Fiat - meer dan 40 jaar oud - te koop zien tstaan!

    Gr.,

    Rob

  • graham

    Sommige mensen hebben een hobby.

  • hansthailand

    Dat is niet helemaal waar wat je daar zegt loe(s), ik heb ook een toyota viga 4 deurs luxe uitvoering, maar het zit net ff anders in elkaar dan jij zegt, de wegenbelasting voor die luxe vigo is idd ietsje meer dan 6000 baht, en die 2 deurs ff 1000, maar die 2 deurs, is zo goedkoop omdat dat een grijs kenteken is (groene nummerplaten), en die vigo van jou, valt onder de luxe personen auto's, (dus geen vrachtwagentje), en daarom is die een stuk duurder.

  • Rob1706

    Graham,

    deze hobby begrijp ik zeer wel want heb jaren een abonnement gehad op Automobiel. In deze bladen werden kunststukjes getoond van gerestaureerde oldtimers. Vandaar dat ik al vroeg of het een klassieke Ferrari was. Ben nu echt wel benieuwd wat voor merk en type het is dus vriendelijk verzoek of je dit wilt vertellen hier (als je dat tenminste wilt maar je heb me wel nieuwsgierig gemaakt).

    Een vriend van mij uit Nieuw-Zeeland had een van de eerste Jaguar E-type (classic green) en een zwarte Austin Healey 3000. Heb ik beide auto's mogen rijden dus weet hoe leuk het kan zijn.

    Gr.,

    Rob

  • graham

    Hi Rob.

    Ik ben jaren bezig met oude auto's.Had voor mijn pensioniering van de KLM een kleine handelsonderneming voor import van oude Americaanse autos van USA naar Nederland.Ik heb ook redelijk veel oude Engelse autos grestaureerd .Mijn laatste is een Triumph TR7 cabrio van 80.Nog niet de meest populaire classic maar het komt wel.

    Toen ik in de Thai Visa forum las over een oude Triumph moest ik gaan informeren.Het is ,een beetje jammer,een Triumph 2000 van 71.Het heeft,ook jammer, een Toyota 6cyl.turbo motor dus helemaal niet origineel.Maar als Engelsman wonend 4 maanden of zoiets per jaar in Pattaya ga ik toch meer info verzamelen over deze auto.

  • pietpattaya

    Wat zegt loe(s) dan verkeerd?