Bericht uit Pattaya 14

  • Khunjan

    Hallo beste vrienden en vriendinnen, het is alweer een poosje geleden dat ik iets te melden had maar het leven hier in Pattaya kan aardig druk zijn. :D

    Om maar een voorbeeld te geven, vandaag natuurlijk de markt op het programma, woensdag een dagje naar de open Zoo, donderdag vissen op zee, vrijdag weer de markt en ga zo maar door. Dagelijks de wisselkoers bekijken, (waar ik nog steeds niet vrolijk van word, vandaag bij de hoogste slechts 43.7), het moet niet gekker gaan worden of het legertje “balloonhunters en freeloaders” rijst de pan uit. :D

    Nog steeds tegen alle verwachting in is het vrij rustig in Pattaya en Jomtien, er wordt al gesproken over meer dan 50% minder toeristen vergeleken met vorig jaar.

    Maar goed, het leven blijft aangenaam hier en soms ontdek je gewoon weer nieuwe dingen zoals een nieuwe ijsbar, -5 Subzero genaamd, deze bevindt zich in de buurt van Soi 12, Pattaya Klang, (heb even niet de gegevens bij me van hun website).

    Gebouwd in en rond Pattaya wordt er nog steeds als gekken en je staat er versteld van wat er nog allemaal te koop staat (sinds langere tijd).

    Ik denk dat hier ook nog wel eens een aardige terugval te wachten staat voor wat betreft de verkoopprijzen. Nog even geduld dus voordat je nu direct je spaarvarkentje de hersens inslaat :D

    Voor de rest is het hier een gaan en komen van bekenden, soms oude bekenden van de prik maar ook regelmatig nieuwe prikkers die de markt weten te vinden en liefdevol worden opgenomen door vaste stamgast Huib, we gaan het allemaal wel weer beleven vanmiddag in het Smooth Caf'e.

    Groeten, Jan.

  • pisauw

    Jan veel plezier vanmiddag op de markt.

    Ja je hebt zeker een druk leven. Geniet er lekker van.

    Gr. Riet

  • Tlharrie

    Hallo Jan

    Ben al 5 keer in Jomtiem geweest maar de markt zeg me niks

    nu ga ik 7 januari weer, eerst naar mijn vriend in Wang Muwang en dan naar de fam. in Roi Et

    dus ik denk dat ik rond de 17e weer in jomtiem bent als jij me zegt waar de markt is kom ik langs

    groeten Harrie

  • Khunjan

    Hallo Harrie, de markt die wij bedoelen is aan het begin van soi Buakow in zuid Pattaya, vanaf Jomtien de taxi nemen naar Pattaya, bij de grote kruising op zuid tegenover de tempel uitstappen en dan is het zo'n 5 a 10 minuutjes lopen. Gewoon langs de tempel rechtdoor totdat je aan de overkant de Friendship Supermarkt ziet en dan nog een klein stukje verder zie je dan een gele gevel van de Ayudhadaya Bank, dan ga je linksaf het straatje in richting markt en op de 1e hoek links zit het Smooth cafe waar we praktisch iedere dinsdag en vrijdagmiddag rond 14:00 uur te vinden zijn. Alvast welkom in januari.

    Groeten jan.

  • Khunjan

    Ja Riet, inderdaad druk :D Dit weekend mountainbike races op de Pratumnak Hill en ook de internationale boatraces op Lake Mabprachan, a.s. donderdag even naar Cambodja voor mijn visum samen met Jos en Tui en op de terugweg naar Ko Chakan om de familie te bezoeken, slapen in Sa Keaow, barbecuien onder het genot van een paar grote flessen Heineken en dan vrijdagochtend weer terug naar Pattaya, zijn we weer mooi op tijd voor de markt :D

  • ernie

    Als je ze niet ziet hoor je ze vanzelf wel zat daar met me tirak(die woont daar aan de markt) wat te drinken en je hoort de kaaskoppen er boven uit..