ltu tax

  • farang

    Voor mensen die de 45 euri tax willen besparen door vanaf dusseldorf te vliegen moeten niet meer bij ltu zijn want deze maatschappij heeft sinds kort ook de tax doorgevoerd en mocht ik effe bijbetalen.Voor mij scheelde het nog steeds aanmerkelijk in vergelijking met schiphol maar vind het vreemd dat ze dit plotseling erdoor drukken want de service is er niet naar.Volgende keer maar weer met china of eva voor wat stuivertjes meer.

  • han

    Kan je dat eens nader uitleggen?

    Duitsland heeft geen vliegtax,dus het zou niet eens kunnen.

  • farang

    Ik werd gebeld door holiday international met deze mededeling en ze konden mij de tickets niet eerder toesturen nadat deze kosten waren voldaan en ze kunnen in de toekomst nog meer toeslagen verwachten werd mij verteld.Ik vond het ook geen normale gang van zaken en was ook een beetje verbaasd hierover.

  • Jielus

    En waar moest je die 45 Euro bijbetalen?

    Ticket volledig betaald all inclusief betekend dat je klaar bent.

  • farang

    Bij holland international,eerder geven ze de ticket niet uit.Ze zeggen dat in de voorwaarden staat dat bij eventuele toeslagen ze deze in rekening kunnen brengen.

    Alles was betaald voor 2 tickets.

  • Fred

    Hallo mede prikkers, ik heb dit bijbetalen al eens eerder aan de kaak gesteld bij de reis bureau`s en bij de vlieg maatschappijen. Bij de reis bureau`s krijg je inderdaad het antwoord u moet betalen of de ticket wordt niet uitgedraaid en dat komt doordat ze de ticket wel gereserveerd hebben maar nog niet ( terwijl wij hem al wel, zelfs enkele maanden geleden ) betaald hebben en daarom berekend de vlieg maatschappij de prijs verhoging wel door aan het reisbureau die vervolgens het weer door berekend aan de klant terwijl zij al lang de ticket hadden kunnen betalen en problemen hierdoor konden voorkomen Conclusie : mooi weer met ons geld spelen rente trekken en als er bij betaald moet worden niet voor de gevolgen willen opdraaien. Bron: China airlines Eva airlines en LTU.

    Ps : wel eens een prijsverlaging uit eigen beweging van de reisbureau`s gehad ? Ik heb dit jaar voor het eerst ( wel op eigen verzoek ) een prijs verlaging gehad. Scheelt wel op 6 tickets ruim € 300,=

    m vr gr Fred.

  • Adpattaya

    Vind het niet echt netjes van dit reisbureau, en vraag me af waar die tax nou precies voor bedoeld is!?

    Zelf heb ik ook overwogen om met LTU te vliegen, maar de prijs vond ik te duur van hun. Volgens een reisbureau was de prijs van LTU niet duur, maar hadden de maatschappijen die vanaf Amsterdam vlogen promoties:S Ik probeer nog steeds die belachelijke Tax van 45 Euro te ontlopen, niet omdat ik het geld niet heb maar uit principes. Daarom vlieg ik nu met de Emirates.

    Groot voordeel met die LTU vond ik dat als je langer dan 30 dagen wegblijft, en de economy classe, je 30 Kg bagage kunt meenemen;).

    Groet Ad

  • Jielus

    Heel vreemd? Maar waarom boek je niet meteen rechtstreeks bij LTU?

    Dat kan nu rechtstreeks met een machtiging voor afschrijving.

  • han

    Toeslagen is geen vliegtax,zoals ik al eerder vertelde kan dat niet.

    Toeslagen kunnen altijd,koop geen tickets die niet meteen na betaling worden uitgedraaid.

    Kerosine stijgen en dalen met de olieprijs,deze is minimaal 50 % gezakt in de laatste maanden,Shell heeft een ongekende topwinst gemaakt maar de prijzen blijven hetzelfde.

    Schorum,incl. de regering die het allemaal best vind,zelfs ouwe Neel (kroes) hoor je niet.

  • ronny

    Als je in Duitsland een reis boekt en vliegt met China Airlines en je bent getrouwd met een Thai(se) dan mag je ook 30 kg pp meenemen. Dit geldt zowel voor de heen als de terugvlucht. Voor ons dus 80 kg kleding voor de heenreis en 80 kg groente en fruit voor de terugreis. (10 kg kleding voor onszelf voor de rekenaars onder ons en 3 personen)

    Ach en als je ook niet getrouwd bent kan dat ook, ik heb nog nooit problemen (trouwboekje oid) gehad op Schiphol. Tevens een voordeel dat je een retour treinreis bij het vliegticket erbij krijg.

    Wij boeken altijd bij flightshop in Aachen en ticket komt er binnen 10 minuten aan.

    ronny