Moge Zij ruste in vrede.

  • jan zeggelaar

    Zojuist, zondag om 01.00 de crematie plechtigheid

    beeindigd van de prises, de zuster van de Koning.

    Was zaterdag de gehele dag op tv. en erg indrukwekkend.

    De Koning had het er wel moeilijk mee, vooral op het einde,

    het was zijn laatste overleden broer/zuster.

    Dit is niet als een discussie bedoelt, maar uit respect

    voor het thaise Koningshuis en voor de bevolking en

    haar gewoonten, waar wij als gast ook van mogen deelnemen.

    Moge Zij ruste in vrede.

  • Adpattaya

    Zo wat een geluk voor al die mensen die er onder moesten lijden! Een aantal dagen zonder alcohol, moet je eens kijken wat dat hier voor reacties heeft opgeleverd.

    Ik denk dat ze idd in vrede zal rusten, ik begrijp alleen niet dat het geheel zo veel geld heeft moeten kosten, ik heb ergens gelezen dat het minimaal 11 Miljoen Euro heeft gekost:O Misschien dat de koning er 20 Miljoen Euro tegenaan had moeten gooien ( toch geld zat), dan had hij het er misschien minder moeilijk mee gehad!?

    Als ik in Thailand verblijf en eens verder uit mijn ogen kijk dan de meesten doen, heb ik er moeite mee, dat er zoveel stumpers zijn als ik mijn situtatie vergelijk met die van hen. Maarja verschil moet er zijn zal ik maar denken, zo denkt het koningshuis er vast ook over;).

    Ad

  • joepattaya

    Ad, het moge duidelijk zijn, dat wij Westerlingen ons een beetje druk maken over dit “over de balk gooien” van veel, heel veel geld, maar vergeet niet dat het Koningshuis HIER nagenoeg gelijk staat aan heiligen. Deze ‘mensen’ zijn geen gewone stervelingen, het zijn Heiligen en zo worden ze ook behandeld.

    NU gaat het om het overlijden van een zus van de Koning, maar wat als de Koning zelf naar de eeuwige jachtvelden vertrekt.

    De gewone sterveling, met name die van het platteland, accepteert het uiterlijke vertoon en het daaraan besteedde kapitaal volledig en zonder wrok.

  • Adpattaya

    Joep, ik maak me er niet zo druk om hoor, zou ik alleen doen als het iets zou uitmaken;).

    Ik weet dat het koningshuis heel belangrijk is in Thailand, en dat leden daarvan zowat als heiligen worden beschouwd. ( Ik denk soms wel eens dat stelletje schijnheiligen)

    Ik denk niet dat de gewone sterveling weet wat ‘het’ allemaal heeft gekost, zij maken zich, denk ik, drukker om de maandelijks te ontvangen bijdrage van hun kinderen. Wat die kinderen soms voor dat geld hebben moeten doen, zullen de meesten Pattaya gangers wel weten.

    Ik dacht als nuchtere Hollander, mag het ietsje minder, je KUNT dagelijks in Thailand genoeg mensen zien die je een beter leven zou toewensen.

    Groet Ad