toch droogleggen !

  • theo

    op 14,15 en 16 november mag er in heel Thailand geen alcohol worden gedronken i.v.m.de begrafenis van de zus van de koning .Ik dacht dat Pattaya een beetje buiten schot zou blijven maar gisteravond is iedereen officieel gewaarschuwd om toch mee te doen op straffe van sluiting bar en zelfs arrestatie . De bar eigenaar was behoorlijk geschrokken want dit nog niet eerder meegemaakt. Op verjaardag van de koning mag er eigenlijk ook niet geschonken en gedronken worden maar dan gaat de drank in kopjes en gaan we vrolijk verder.Ik vrees dat we deze keer echt 3 dagen droog staan. buiten dat ik dat geestelijk een beetje moeilijk kan verwerken denk ik dat de lever ook problemen gaat maken,hij is eindelijk een beetje lekker op gang gekomen in de vakantie en dan krijgt ie dit ! Heeft er iemand tips ?

    gr. Theo

  • Frans-Sigaar

    Hotels bars zijn gewoon open!

  • hansthailand

    Ok hier blijkt weer, dat je erg weinig van Thailand af weet Frans!!!!!

    Hotel bars zijn wel open, maar er word geen alcohol geschonken, deze keer echt niet, geloof mij maar gerust. Uiteraard zijn er altijd bars die denken dat de wet niet voor hun geld, en kun je daar wel drinken, maar ik zou het deze keer zelfs als klant niet wagen, daar de straffen voor aangelegenheden die met het koninklijk huis te maken hebben, erg zwaar worden aangerekend, door politie en rechtbank.

    Word je op deze dagen gepakt, dan kun je alleen nog hopen op medlij van de koning zelf, en hopen dat je het land uitgezet word.

    Ik snap verder niet zo goed waar julie moeilijk over doen, ga gewoon wat drank halen vandaag, en drink thuis iets met vrienden en kennisen, dan is er niemand die je ook maar iets zal aanrekenen, het is namelijk niet verboden om te drinken, het is verboden om drank te verkopen op deze dagen!!! Eerde gekochte drank mag gewoon opgedronken worden in deze dagen hoor.

  • Rob1706

    Hans,

    goed advies voor mensen die klaarblijkelijk dit zelf niet kunnen verzinnen. Lijkt wel of de wereld vergaat als er 3 dagen geen drank mag worden verkocht!

    Gr.,

    Rob

  • mitchell

    Helaas hansthailand heb ik geen vrienden meer ,sinds ik niet meer weg mag zonder de vrouw.(wel in Pattaya-Amsterdam)

    Maar je hebt volkomen gelijk.

    Van mijn vrouw mag ik geen alc. meer drinken en dat hou ik nu al 1 maand vol.

    Voor hoelang weet ik natuurlijk niet?

    Mitchell

  • Adpattaya

    5 5 5 5 ja precies, alsof de wereld vergaat, ff een paar dagen GEEN alcohol kunnen drinken in een bar:s Hoe afhankelijk zijn sommige mensen eigenlijk? Vreemd vind ik zelf dat als het over een andere ‘drugs’ gaat, dat men dan vel tegen is!?

    Groet Ad

  • maekong

    Ja het is echt erg gesteld als je denkt dat bij een paar dagen geen drank de volgende fase wereld ineenstorting is. Als je toch wilt drinken en de gok nemen, prima maar als je kleiner gaat wonen is de drank daar ook niet voorhanden, dan zijn drie dagen volgens mij peanuts.

    Ton

  • Frans-Sigaar

    dus ook in je hotel kamer?

  • theo

    Tuurlijk kunnen we wel zonder drank maar we zijn wel met vakantie hoor en een biertje hoort en dan bij ,dat maakt het gezellig. en om nu drank in te slaan en op de kamer gaan zitten drinken dat zal ik zeker niet doen. Liever aan de bar met een sapje !

    Hotel manager zei dat hotel wel degelijk mag schenken in het restaurant gedeelte echter niet aan de hotel bar. De meeste normale(duurdere) restaurants kunnen ook gewoon doordraaien maar niet schenken aan de bar.

  • hansthailand

    Het is deze dagen alcohol vrij theo, en geloof me, zoals ik zeg, deze keer word er in ieder geval in pattaya fel op gecontroleerd, en hebben niet alleen de uitbaters, maar ook de klanten die zitten te drinken een probleem!!! (zelfs het winkeltje in de wijk, vertelde mij, dat als ik drank wil hebben, dat ik het vandaag moet inslaan, want morgen t/m de 16de verkoopt ie echt niet)

    Vervelend als je op vakantie bent, maar het is nou eenmaal zo, en dan had je voordat je je vakantie boekte maar op moeten letten en informeren. die princess is namelijk al ff dood, en het was ook al maanden bekent dat ze dit weekend zou worden uitgestrooit, en er 3 dagen rouw(lees alcohol verbod) zou zijn

    Het is vandaag niet voor het eerst dat er op dit soort gelegenheden geen alcohol mag worden geschonken.

    Voor De sigaar, in je hotel kamer is anders frans, dat staat in je koelkast, en als je dat op drinkt, dan is dat zo, echter, de rekening zal waarschijnlijk op datum van de dag ervoor komen te staan, of de dag erna, als je tot zo lang blijft.

    Verder ook ik zou best wel een bar kunnen vinden, (en ook meer dan 1) die denken dat de wet voor hun niet geld, maar ik ga er geregeld wel zitten, op alcohol vrije dagen, maar deze keer niet, de boete is me te hoog deze keer, en de controle erop zal te scherp zijn om het risico te nemen. Iedereen is dus bij deze gewaarschuwd.