Joran van der Sloot is opnieuw in de val gelopen

  • monika

    AMSTERDAM - Joran van der Sloot is opnieuw in de val gelopen! In Thailand is hij voor de tweede maal binnen een jaar in een undercoveroperatie getuind. Daarbij is vastgelegd hoe hij zich in Bangkok op de handel in jonge vrouwen heeft toegelegd.

    De verdachte voor de verdwijning van Natalee Holloway biedt in Bangkok Thaise vrouwen te koop aan voor de Nederlandse prostitutiemarkt. Hij levert meisjes voor 10.000 euro per stuk, die voor ‘maar 300 dollar per maand’ in een bordeel werken, zegt hij. De undercoveroperatie is opnieuw verricht door een team van Peter R. de Vries en duurde enkele weken. Een infiltrant deed zich in Thailand voor als een Nederlandse ondernemer in de seksindustrie, een val waar Joran met open ogen intrapte.

    De Vries toonde gisteren exclusief aan De Telegraaf de ruwe, schokkende undercoverbeelden, die zondag zullen worden uitgezonden. Daarop is Joran onder meer in een hotelkamer te zien, terwijl hij in bijzijn van twee Thaise prostituees zijn zaken uit de doeken doet. De nieuwe val werd gezet nadat De Vries eerder ruim zeven miljoen kijkers aan de buis kluisterde met Jorans bekentenis, die in februari de hele wereld overging. In een geprepareerde Range Rover erkende Joran daarin dat hij de spoorloos verdwenen Amerikaanse meenam naar het strand en haar in zee dumpte. Tijdens gesprekken in een hotel zegt hij nu dat hij wekelijks jonge vrouwen kan leveren. De visa en paspoorten zijn geen enkel probleem, claimt hij. “Ik regel dat allemaal, maak je geen zorgen!” Formeel zullen de meisjes, die denken danseres te worden, in ons land een opleiding volgen. In werkelijkheid moeten ze zes dagen per week in een bordeel werken.

    'Tekenend'

    De Vries: “De beelden geven aan hoe weinig respect deze 21-jarige toont voor het leven van anderen. Dat je na de verdwijning van Natalee in de vrouwenhandel gaat, tekent hem.” Volgens hem maakt Joran zich schuldig aan een ernstig misdrijf. “Het voorbereiden van mensensmokkel is strafbaar. Dit kan hem in Thailand in grote problemen brengen.”

    De operatie liep zelfs nog tot gistermiddag door. Terwijl Joran van der Sloot dacht dat hij via internet chatte met zijn zakenpartner, deed hij dat in feite met De Vries. De argeloze Van der Sloot kondigde toen aan dat hij ‘het eventjes rustig aan’ zal doen tot na een aangekondigde aflevering over hem. Daarna kunnen de zaken doorgaan. Over de zaak-Natalee stelt hij niets te vrezen: “Zij zullen niks vinden.” Ook laat hij zijn vermeende zakenpartner weten dat hij een Thai op misdaadverslaggever De Vries wil afsturen om het probleem op te lossen. “En het kan me niet schelen wat het kost”, zegt hij. Op de beelden is te zien dat Van der Sloot inmiddels een kapitale villa bewoont in Bangkok.

  • Soldier

    Ik zou PRdV ook weleens willen volgen met een verborgen camera als hij door de SOI's slenterd.

  • huibthai

    En dan zijn er nog mensen die beweren , dat schuld eerst moet worden bewezen ,niet alleen bij dit ,,etter,, maar ook bij Holleeder , etc.. Ook zijn Pa hoort opgesloten te worden, kaalgeplukt en daarna te slapen in een kartonnen doos onder de bruggen. Ik zal als hij hier wordt opgepakt in ieder geval nooit zijn boek later kopen over het pokeren in Bangkok Hilton.

  • huibthai

    jammer voor de haters van P.R. de Vries , deze man verdiendt juist een standbeeld,

  • han

    moge PR niet rusten voor dat arrogante stuk vreten ergens in een cel wegrot.

    van mij mag dat Thailand zijn.

    Ik heb een vreemd vermoeden dat Joran binnenkort Thailand verlaat :D

  • Khunjan

    han schreef:

    >

    > moge PR niet rusten voor dat arrogante stuk vreten ergens in

    > een cel wegrot.

    > van mij mag dat Thailand zijn.

    > Ik heb een vreemd vermoeden dat Joran binnenkort Thailand

    > verlaat :D

    Als hij slim is zou ik dat zeker doen, maar het jochie heeft al herhaaldelijk bewezen niet al te snugger te zijn :D

    En ook ik gun hem wel een tijdje verblijf in het “Bangkok Hilton”, wedden dat hij dan alles wil bekennen om maar in Nederland berecht te kunnen worden?

  • pisauw

    En van mij mag dat pokke-jong ook wegrotten in het bankok hilton

    dat zijn rotte appels in de maatschappij.

    Ik weet dat er nog meer zijn. Maar als deze rotstraal weg is, dat scheelt al wat. Ik heb 3 prachtige kleindochters en ze zullen zo'n stuk ellende tegen het lijf lopen.

    Gr. Riet