Bericht uit Pattaya 13

  • Khunjan

    Hallo vrienden en vriendinnen, ja het blijven zware tijden voor ons die in Pattaya verblijven, ongemerkt vliegen de bahtjes dagelijks je zak uit en de wisselkoers blijft maar een jojo-effect vertonen. Zojuist weer even gekeken bij de Kasikorn Bank (over het algemeen vrij goed) en slechts een rond bedrag van 44 baht voor de euro gezien op het bord.

    Gisteren weer eens na zo'n jaar of 14 richting Sattahip gereden, even een snelle blik op de nieuwe “Floating Market” geworpen die nog steeds niet geopend bleek te zijn. Maar mijn reisdoel was de berg waarop de zeer grote gouden Boeddha op gelaserd is, vraag me niet naar de naam want ik vergeet hem regelmatig.

    Aangekomen bleek het weer een imposant schouwspel en de omgeving was ook dusdanig opgeknapt met een goede infrastructuur en talloze nieuwigheden, schitterende fonteinen, planten en bloemen, werkelijk de moeite waard om er eens naartoe te rijden. Het leuke is ook dat wanneer je bv op de foto gaat van de aanwezige beroepsfotograaf het portretje ingelijst slechts 100 baht kost, een ander voorbeeld is bv de aankoop van een blikje Cola, blikje Birdy koffie en een flesje M150 wat mij 49 baht kostte, (moet je bij ons eens bestellen bij een toeristische attractie) :D

    Toen we de auto parkeerden zag ik bij het uitstappen een reclamebord hangen met de vermelding dat er zich na 200 meter een Longneck Karen Village bevond. Dus ook daar maar eens gekeken, nou, ik heb het al eens over “Dual-Pricing” gehad, maar dit sloeg werkelijk alles!!! 20 Baht voor een Thai maar 250 Baht voor de Farang, wees dus gewaarschuwd!

    In Jomtien hebben wij tegenwoordig ook een heel aardig ontmoetingspunt voor de Nederlanders, de Apple Kitchen, gerund door Thaise Apple en Jantje Bali uit Breda, een schitterend mannetje van 74 die prachtige anekdotes kan vertellen uit zijn leven. De groep hollanders die dagelijks bij hem op het terras plaats nemen groeit met de dag, Amsterdammers, Hagenezen, Rotterdammers en nog veel meer van zulke gezellige mensen. Naast de Telegraaf heb je daar ook de beschikking over een goed bakkie koffie en een uitgebreide menukaart met zowel Thaise alsook Nederlandse gerechten. Te vinden pal achter de Camel Bar (bij velen wel bekend).

    Gisteren zelfs nog met enkele van ons prikkers daar zitten borrelen, Sokkepok en Christanan maar vanmiddag is natuurlijk weer de markt aan de beurt waar we nog meer prikkers zullen ontmoeten inclusief de moderator Rene die ik er al 2 maal heb ontmoet :D

    Tot de volgende keer luitjes,

    groeten, Jan.

  • huibthai

    Jan, vandaag al een man of 20 op de markt , ik zal eens over provisie gaan praten met de eigenaar , van 14.30 tot 18 uur was een lange gezellige natte zit. Inderdaad, Pattaya en omgeving is meer dan barsnollen.