Thaien vindingrijk

  • huibthai

    vandaag naar Jomtien geweest voor 3 mnd verlenging,op de terugweg langs fietsenwinkel voor een nieuw achterlicht van mijn fiets. Prijs incl batterijen 300 baht. Terug via de soi Katalo , reed er een Thai op een fiets voor ons , wat schetste mijn verbazing, deze had een CD als achterlicht ik vond dat zeer slim, 1 uur later vertelde ik het aan een kennis uit Winterswijk deze vertelde dat aan de weg naar Bochholt , CD,s aan de boomstammen worden gehangen voor hetzelfde effect. Is deze fietser in Duitsland geweest? of is die Duitse ambtenaar hier geweest en heeft hij dit afgekeken?????

  • Alice

    Nu loop je toch wel een beetje achter Huib, want de CD's worden al járen, in heel Thailand, door sommige Tuk Tuks gebruikt als reflector aan de achterkant.

  • Fred

    Dit langs de weg heeft als bedoeling het wild te laten schrikken en bang te maken om bij de weg te komen. Het blijkt net zoals zakjes met water onder een afdak ook te helpen tegen vliegen.

    Fred

  • lotus

    en in China hangen ze ook in de struiken, vroeg me toen af waarom? ik dacht om de vogels te verjagen?

  • hansthailand

    55555555, een beetje????? of hij was stom dronken toen hij dit schreef, of seniel aan het worden! Ik woon pas dik 10 jaar in thailand, maar ik weet wel, toen ik hier kwam wonen, je al volop brommers, met cdtjes op hun zijspan geplakt zag rond rijden. Dat is met de komst van de beschrijfbare cd/dvd alleen maar een vaker gebruikte reflector geworden!

  • huibthai

    Joost, het zal best allang zo zijn , ik heb er nooit op gelet, maar ik had toevallig 5 min. ervoor een achterlicht gekocht, ik heb er al ,,tig,, gekocht ,maar meestal worden ze gepikt ,waar ik mijn fiets stal on verder te gaan met de motor-bike- taxi. Joost vertel me ook eens de terugweg naar hier vaaf die rotonde met die olifanten, graag met wegnr. Wij namen terug de eerste de beste afslag naar Khunjan zijn ,,schoonmoeder,, het was zo'n beetje de slechtste weg die je maar indenken kan , elke meter waren er gaten in het wegdek en kwamen bijn in Cambodja uit , 100 km.omgereden achteraf!!!

  • huibthai

    Aldus een echte Thai kenner!!!! Inderdaag kwam ik ,,stom dronken,, bij immigration vandaan. Ook moet ik toegeven dat ik liever naar vrouwelijk achterwerk kijk, dan naar de achterkant van een motorbike!!!! voor goed lezen, had ik op scool een 9+ en inderdaad Erik, ik heb nog nooit haring, paling , kaas en worst voor je meegebracht!!!!!

  • Alice

    Is niet zo moeilijk Huib, normaal rij je niet vanaf Buriram langs Jan zijn schoonmoeder in Sa Kaew, maar pak je de 219 tot Prakhon Chai of de 218 tot Nang Rong, dan neem je de 24 (vanaf hier is bijna alles 4 baans) tot ongeveer 15 km voorbij Chok Chai, daarna de 304 richting Kabin Buri,met een stukje door de bergen van Khao Yai National Park(dit is het enige stukje tweebaans, hou je hier wel aan de maximum snelheid), langs Kabin Buri tot je op de 331 komt en dan is het voor jou niet zo moeilijk meer.

    Probeer dit in maart 2009 maar eens uit, dan kunnen jullie gelijk een paar dagen bij ons in Buriram blijven logeren en kom je weer een beetje tot rust, net als Jan toen hij bij ons was.

  • hansthailand

    Dat heb je idd nog nooit meegebracht, maar dat hoeft ook niet huib, daarvoor heb ik genoeg mensen die dat meenemen:D

    Maar vertel eens, het ging hier toch over cd's die als reflector werden gebruikt? Ik zal wel niet zo goed kunnen lezen als jij, maar ik snap niet zo goed wat dat met paling, haring, kaas en worst te maken heeft :D:D:D

  • loe(s)

    Wat is de nederlandse taal soms leuk:

    5 min. ervoor een achterlicht gekocht, ik heb er al ,,tig,, gekocht ,maar meestal worden ze gepikt ,waar ik mijn fiets stal

    Huib klaagt dat zijn achterlichten worden gepikt, terwijl hij zijn hele fiets heeft gestolen :)