Bankrekening openen

  • johnboy

    Ik wil een Thaise bankrekening openen, maar moet ik dan een vaste woon en verblijfplaats hebben. Ik wil namelijk een jaar door Thailand trekken.

  • Soldier

    Ik heb met mijn toeristen visa een bankrekening geopend in thailand.Als adres gaf ik mijn tijdelijke verblijfplaats op.

  • hansthailand

    Heel aardig, Soldier, en ik weet dat het nog steeds gebeurt.

    Houd er echter wel rekening mee, dat dit illegaal is, en op het moment dat er iets mis gaat, je je geld mogelijk kwijt bent!!!!

    Normaal zou er niets aan de hand mogen zijn, er is echter echt een wet, die zegt dat je om een bankrekening te openen, een non immigrant visa nodig hebt.

    Heb je deze niet, en een bank zou in deze roerige tijden omvallen, kun je waarschijnlijk niet bij de staat aankloppen, omdat dan ook hier mensen aan het werk zijn, om een reden te vinden om niet uit te hoeven keren.

    Johnboy, vraagje, waarom niet gewoon pinnen? Ik bedoel van je nl rekening. In thailand staat bij elke dikke boom een atm, zelfs in de binnenlanden.

  • loe(s)

    Ik heb al 20 jaar een rekening bij de Bangkok Bank, ooit geopend op een toeristenvisa.

    Ik lees dit bericht van hansthailand regelmatig en er zal wel een kern van waarheid in zitten.

    Ik heb echter nog nooit gehoord, dat iemand op deze manier zijn geld kwijt raakte.

    Maar het is misschien wel handig als johnboy een multiple non immigrant ‘'O’' visa aanvraagt, als hij toch een jaar gaat.

    Bij het consulaat in Amsterdam heeft hij een redelijke kans, als hij met een goed verhaal komt. (Bij de ambassade in Den Haag is dat moeilijker)

    Als hij gaat pinnen van zijn Nederlandse rekening is het verstandig om een pakket te nemen (bij postbank of rabo bv) waarbij pinnen in het buitenland gratis is.

  • Tlharrie

    Heel goed Loe(s)

    pin al jaren via rabo in thailand en mijn vriendin heeft sindts deze zomer ook een rabo rek. en een pin pas in thailand heb je ook geen last van de THB of hij hoog of laag staat

    gr. Harrie

  • Chang-noi

    Tuurlijk heb je wel last van de thaise baht en zijn koers. Ook al pin je krijg je toch een koers en die fluctueerd gewoon mee.

  • Soldier

    Tot nu toe gaat het prima.Maar zoals velen met mij heb ik een bepaald bedrag op betreffende rekening dat(mijn verlies) mee zal vallen als betreffende bank failliet zou gaan.Ben trouwens nu bezig met een retirement visa en zal dan alles legaal doen in thailand. beloofd is beloofd.

  • johnboy

    ik heb een raborekening, maar maandelijks betaal ik toch kosten voor het pinnen in het buitenland.

  • loe(s)

    ik weet niet precies hoe het gaat bij de rabo.

    bij de postbank betaal ik 1x per jaar 49,95 euro en is alles verder gratis.

    misschien berekent de rabo

    het maandelijks, maar dan toch niet ook nog per pinopname, neem ik aan.

  • jan

    Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om geld over te maken naar een thaise rekening?

    En is het dan voldoende dat je het rekeningnummer hebt.Met naam natuurlijk.Of komt er nog meer bij kijken.