Bankpas in NL vaak niet meer bruikbaar

  • Siam

    Wat ik al vaker heb gehad is, dat als ik terug kom van Thailand mijn bankpassen niet meer kan gebruiken en beschadigd zijn.

    Waarschijnlijk komt het door die pinautomaten daar.

    Soms kan ik niet pinnen ook al staat er voldoende saldo op, dan probeer ik gewoon een andere automaat, net zolang totdat ik wel kan pinnen.

    Hierdoor wordt vaak mijn pas geblokkeerd, niet in Thailand, maar als ik weer op schiphol aankom.

    Wilde een treinkaartje kopen, ging dus gewoon niet, zegt neem maar contact met je bank op.

    Gelukkig heb ik genoeg bankpassen, maar mijn Visa en Mastercard en 1 van mijn bankpassen waren voor de 2de keer na vakantie beschadigd en/of geblokkeerd.

    Voortaan pin ik in Pattaya nog bij 1 pinautomaat die altijd werkt.

    Wie nog meer met dit soort vervelende ervaringen…

  • Fransmaster

    Ik kan me nog een verhaal van mijn moeder herinneren die naar Turkije op vakantie is geweest (het zou in Thailand ook kunnen gebeuren:thailand gerelateerd) Zij ging op een avond op stap met d'r vriend, en tegenwoordig hebben de meeste luxe hotels geen normale sleutel meer, maar een soort van magneetpasjes/ chipkeys. Dus die desbetreffende avond had ze die magneetkaart van de deur van haar hotelkamer tesamen met haar pinpasje in d'r broekzak, dus je raadt het al: bij de pinautomaat deed ie het niet meer. Gelukkig hadden beide genoeg aan contanten bij om de vakantie vrolijk voort te zetten, maar je zou daar maar eens staan met nog net genoeg geld om een frietje te kopen, dan ben je mooi in de aap gelogeerd.

    Gegroet, de pompbediende

  • Blont

    Nee,

    Komt me niet bekend voor.

    Heb het ook nooit van anderen gehoord.

    Henk.

  • Willem

    Niks aan de hand hoor als die het niet doet, 1 telefoontje naar je bank (24-uurservice) en de volgende dag kun je met je paspoort bij een door hen opgegeven bank geld gaan halen, waar ook wereld.

    *D*D*D

  • Alice

    In Thailand wordt de bankpas hoofdzakelijk gebruikt om contant geld op te nemen, zodat je voldoende geld op zak hebt. Maar in Nederland hebben veel mensen al geen contant geld meer op zak en wordt er al gepint om een rolletje drop bij een supermarkt te betalen, onder het motto; ook een klein bedrag pinnen, mag.

    Dus als hier je pinpas het niet meer doet, heb je pas echt een probleem en kan je zelfs het rolletje drop niet meer kopen.

  • sjonniem

    ik heb wel eens gehad dat alle drie passen het niet meer deden bleek later zwaar limit probleem te zijn 5555555555

    groeten sjon

  • joepattaya

    Ik heb het wel eens andersom meegemaakt:

    Mijn Thaise AMEX werd bij aankomst in Nederland op Schiphol diverse keren door Budget gebruikt om een borg vast te leggen.

    Doordat dit niet vlekkeloos verliep, werd de kaart geblokkeerd door AMEX Thailand. Uiteraard werd dit pas gemeld op mijn volgende factuur, maar dat zag ik over het hoofd (zeker 2 maanden).

    Toen ik de kaart weer wilde gebruiken in Thailand gaf die aan dat die geblokkeerd was. Heb kontakt opgenomen met AMEX en men vertelde mij, dat de kaart uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd na het gestuntel op Schiphol.

    Ik kreeg onmiddellijk een nieuwe kaart met het verzoek om in het vervolg bij buitenlandse reizen dit vooraf even aan te geven, zodat ze niet in paniek raken als er ineens een redelijk bedrag met veel gestuntel ten laste komt van de credit kaart.

  • huibthai

    Siam, precies hetzelfde meegemaakt met mijn rabopas , gelukkig was hun,,grote,,kantoor vlakbij en met 1 druk op de knop weer geaktiveerd , maar ik heb altijd het gevoel dat ik voor @!#$ sta ,vooral met mensen achter je.

  • Yets online

    Ach minor problems. Kijk mij nou:

    http://www.youtube.com/watch?v=AAml-VgOF1I

  • Soldier

    Da´s een goeie Yets!!!!!! Die arme man vergeet ook nog zijn pinpas eruit te halen.