docu de onzichtbaren

  • lotus

    weet niet of meer prikkers deze docu vd week op de Nlse tv hebben gezien.

    was zeer aangrijpend en mooi verteld/gefilmd.

    Het boek de Onzichtbaren is een aantal jaren geschreven door Karel Glastra van Loon over de onzichtbaren Karen in het grensgebied/vluchtelingenkamp Mae Sot. zijn weduwe ging nu na enkele jaren opzoek naar bekende die in het boek voorkwamen van haar man. Ze ging nu aan de “blotenvoetendokters” camera's uitdelen, opdat ze de misstanden op beeld kunnen vastleggen en zo meer aandacht voor deze vergeten vluchtelingen te vragen. En dus de onzichtbaren zichtbaar worden. Sommige wonen al 20 jaar in deze hel! onmenselijk, een groot deel gaat elke dag stiekum vlak bij de verboden grensovergang de rivier over op rubber banden vergezeld van hun kleine kids om een paar grijpstuivers extra te verdienen….(van Birma naar een Thaise vuilnisbelt) om daar dus voor het luttele bedrag van 18 thaise bahtjes (2 x zoveel als ze in Birma kunnen verdienen) de hele dag in de stank te werken, om 4 uur is er kareoke voor de kleintje!? Veel wordt er gedaan door monikken, die ook kleding en eten aan de allerarmste verstrekken, maar altijd is er de adem van de soldaten in hun nek, om niet ontdekt en daarna verkracht vermoord en de geheime verstopte dorpjes platgebrand te worden.

    De blotenvoetendokters gaan een half jaar op reis om de armsten op te zoeken en medische hulp te verschaffen……over een half jaar dus hopelijk een vervolg met foto's van deze tocht en dan wereldwijd aandacht??? hope so!

  • Willem

    Lotus jammer want hij is ook al herhaald maar je kunt hem alsnog zien op uitzending gemist.nl, trouwens volgende week komt er een soort vervolg uit Birma:

    http://player.omroep.nl/?aflID=8079187

  • lotus

    ik heb de docu zelf opgenomen, ik vroeg me af of andere prikkers het ook hadden gezien. Willem weet je ook wanneer die uitzending is, kan niets vinden in de gids van volgende week?. Dan kan ik de timer instellen, krijg volgende week weer een chemo-kuur, ben dus bang dat ik het vergeet of net mis. bedankt vast lotus

  • Khun Rob

    Nog een kijk tip:

    http://tinyurl.com/khunrob

  • Willem

    Zo dat was ook een goeie tip van Rob maar je kunt het ook op andere tijden bekijken via www.hollanddoc.nl ,via de site van www.uitzendinggemist.nl en via de site van de Humanistische omroep.

    Lotus heel veel sterkte met je komende chemo-kuur.

  • Soi Ben

    Heb hem ook gezien en was diep onder de indruk………wat hebben wij het hier toch goed.

  • TonPattaya

    zeer indrukwekkend

    Ton

  • lotus

    bedankt Willem en Rob