Taksin regeling

  • Fred

    Hallo prikpagina schrijvers kan mij iemand vertellen of die regeling ( was dat niet door Taksin ingevoerd ) dat als je 1 miljoen bath ? betaald aan de overheid je op eigen naam land en huis kunt bezitten in Thailand. Hoe noemt men die regeling, is er iemand bekend mee hoe en wat, is deze regeling te doen en aan te bevelen en wat voor voordelen kent deze regeling. Graag hoor ik van jullie hierover. ik heb al geprobeerd e.e.a. te vinden maar zonder resultaat. Fred

  • pattaya.startpagina.nl

    Fred

    Volgens mij bedoel je de elite card , zie

    http://www.thailandelite.com/

    Rene

  • nancy

    Je kunt ook na je lidmaatschap geen land op eigen naam krijgen.

    Alleen via een lease constructie met de ‘'kaart uitgevers’' en een leaseconstuctie kan ook zonder die club.

    Weggegooid geld dus. Is danook op een sof uitgelopen.

  • Soldier

    Heb begrepen dat een lease constructie via een van de vele maatschappijen jou ook geen eigenaar maakt van het huis/land. Eigenaar kan je wel worden van een scooter/auto en een condo.Maar NOOIT van een stuk land/terrein in Thailand.Dit is voorbehouden aan een Thai.

  • TonPattaya

    Gewoon lekker het huis op naam van je vrouw zetten (als je geen condo wilt) beetje vertrouwenmoet er wezen vind ik . Ik heb er tenminste helemaal geen moeite mee om sraks/later het huis op haar naam te zetten. Natuurlijk hoor en lees je de verhalen dat je er op een gegeven moment wordt uitgeflikkerd maar in hoeveel procent van de gevallen gebeurt dit, ik denk dat het wel meevalt.

    Ton

  • Co van Kessel

    Hoe het exact op dit moment zit, weet ik niet.

    Maar tot voor ‘n paar jaar geleden, was ’t vrij gebruikelijk om ‘n huis met grond of grond zonder huis of werkplaats of fabriek of winkel of wat voor pand dan ook, voor 30 jaar te leasen, met ’n optie van nogmaals 2x30 jaar maximaal, dus 90 jaar. totaal.

    Zo'n contract officieel gelegaliseerd met 'n goed advokatenkantoor, is ook prima natuurlijk. Of je moet je (achter)kleinkinderen wel heel veel gunnen…

    Overigens grotere Thaise bedrijven schromen er niet voor, ‘n stuk grond voor slechts 10 jaar te huren en daar hun gebouwen op te zetten en dat dik binnen die 10 jarige periode terug te verdienen. Daarna zijn die gebouwen van de feitelijke grondeigenaar. O.g. in Thailand of specifiek in Bangkok is ’n heel ‘liquide’ gebeuren.

    Probeer dat maar ‘ns met ’n Nederlandse ondernemer……………..

  • Adpattaya

    Hallo Ton,

    Iedere relatie moet op wederzijds vertrouwen zijn gebasseerd, maar je moet niet de realiteit uit je ogen verliezen. Relatie's kunnen toch ook weer verbroken worden om welke reden dan ook!? Mocht je in zo'n geval een huis op naam van je virendin/vrouw of wat dan ook hebben laten zetten, krijg je altijd de verwijten ( van familie/vrienden) naar je hoofd in de trant van je bent dom geweest.

    Ik denk dat het slimmer is om idd zo'n lease constructie aan te gaan. Mocht dan de relatie met je geliefde kapot lopen, dan kun je altijd nog beslissen om hem of haar financieel te helpen.

    Groet Ad

  • Chang-noi

    Hoe lullig het ook klinkt. Indien het huis op naam van je vrouw staat en je bent getrouwd heb je officieel recht op 50% van dit huis bij een scheiding. Ook in Thailand heb je nl rechten ook al lijkt het niet zo en is het idd ook moeilijker om je recht te krijgen.

  • Adpattaya

    Hallo,

    Ja precies, officieel heb je misschien wel recht op 50%, maar zul je die ook krijgen als er gedonder ontstaat?

    Ik kwam nog een site tegen, waar het een en ander duidelijk wordt verteld.

    Groet Ad

    http://www.sanuk-residences.com/wetgeving_leasen_van_land_of_huis_voor_bewoning.shtml

  • Soldier

    Recht hebben en KRIJGEN zijn twee verschillende dingen.