Bericht uit Pattaya 8

  • Khunjan

    Hallo beste vrienden en vriendinnen, hier weer even een berichtje uit Jomtien ditmaal. De afgelopen week ben ik verhuisd naar een fijn en rustig appartement in Jomtien en heb de afgelopen dagen even de kans gehad e.e.a. te ontdekken qua veranderingen. De kenners onder ons zullen het begrip “IJskast” nog wel kennen door eerdere publcaties, maar ik vraag mij af of deze heren er nog steeds komen gezien de geslachtsverandering die voor de deur heeft plaatsgevonden. Ik was gewent aan een paar kortgerokte dames die met een groot (speciale prijzen) bord voor de deur stonden, maar wat schetst mijn verbazing? Het zijn nu leuke jongens die de zaak aanprijzen :D

    Maar ok, ook viel me zo links en rechts het prijsverschil op van diverse artikelen, bv. nog niet zo lang geleden kostte een flesje jus 'd orange aan een karretje langs de weg 10 baht, dat is nu gewoon verdubbeld naar 20 baht, een ander voorbeeld is de Engelstalige krant de Bangkok Post, was 25 is nu 40 baht en ga zo maar door. Ik begrijp daarom best dat de levensstandaard voor de Thai stukken duurder is gworden, brandstof, vlees, eieren, kip, rijst en ga zo maar door.

    Vanmorgen (ben al 35 dagen hier) voor het eerst naar het strand geweest, rond 10 uur zat ik in mijn stoel en verbaasde me over de grote leegte alom, de strandstoelhouder keek er ook met lede ogen naar en uit zijn reactie met de diverse manicures en andere handelaars kon ik opmaken dat het beslist niet goed ging met de handel.

    Rond 12 uur liep het nog aardig vol maar dan vooral met Thaise families met hun kinderen, farangs waren er nauwelijks. En in de hotels maar verkondigen dat het “High Season” is waarbij sommigen zelfs hun prijzen hebben verdubbeld. Natuurlijk ronduit een lachertje, want dankzij de onlusten in Bangkok, de slechte wisselkoers van de baht en de dure tickets blijven de toeristen vooralsnog gewoon weg. Er wordt al een percentage van 41% genoemd wat ze tot nu toe mis lopen aan het verminderde toerisme.

    Maar goed, afgelopen vrijdag was het weer marktdag en na eerst wat gegniffeld te hebben over Huib die nu in Nederland in zijn lange Janssen & Tilanus onderbroek schijnt te lopen begon het serieuze bierdrinken weer wat nog een beetje werd aangemoedigd door de plotselinge komst van onze gewaardeerde vriend Hans Brouns en zodoende werd het toch weer een latertje, de avond was al ingevallen en de marktkramen verdwenen voordat we het etablissement verlieten :D

    Zaterdagochtend Hans nog even bezocht in Villa Oranje en gezellig koffiegedronken omdat Hans diezelfde nacht alweer naar Nederland vloog om zijn 89 jarige moeder weer te zien en ook om zijn geliefde haringen weer te kunnen proeven. Maar hij heeft plechtig beloofd weer aanwezig te zijn in januari als we weer wat te vieren hebben in Pattaya.

    Tot de volgende keer weer mensen, groeten uit een zonnig en warm Pattaya.

  • hansthailand

    Nee Jan, daar komen we niet veel meer, we hebben ons wekterein verlegt van de ijskast naar het zwembad :D:D:D:D

  • loe

    Niet overdrijven Jan. de Bangkok Post kost nu 30 baht (wat vanaf 20 via 25 baht ook een aardige verhoging is) :)

    Alleen de zondagseditie kost 40 baht, maar dan krijg je er een ook mooie bijlage bij :)

  • Theo

    Jan, Huib heeft bijna geen kou geleden, elke dag lekker weer op de aankomstzondag na, is toen verteerd geregend!!! Nu vandaag wordt het weer 20 gr. Hij is ook veel in de kroeg geweest, o.a in de Willemsbrug , Het Buissie, Boerengat bij Inge, De Vijgenboom. Verschoor,div.malen o.a op de meeting van vrijdag, zo'n 25 Thailandliefhebbers, waaronder Jie-les. De meesten als een ,,balletje ,,naar huis!!!!! A,s week heeft hij een mini meeting met Riet. Hij heeft ook weer geprobeert zich op te laten nemen , maar toen hij vertelde dat hij een nacht gelogeerd had in een Thais hospitaal , was hij gelijk,,melaats,, voor de verpleging , werd overgebracht naar een Isoleercel, waar maanmannetjes/vrouwtjes hem onderzochten is daarna maar op de vlucht gegaan, daar hij ook van het toilet geen gebruik mocht maken!! Ook schijnt hij met 3 jonge meisjes 13/14 jaar betrapt te zijn door Huub Kooiman, deze hoorde de dames zeggen,toen hij zijn hotel bekend maakte, wij gaan mee, je hebt tenslotte , een geslachtsdeel, een tong en div. vingers. Vandaag gaat hij naar Volkel en a.s dinsdag is hij weer in het rijke Rotterdamse kroeg leven. hij heeft ook weer een goedkope kroeg ontdekt met 1 Euro voor een biertje, hij wil geen naam noemen, anders zijn Theo en Joke, jou kwijt!!! De eigenaresse kon hem, niet van Rotterdam maar van Pattaya bij Hans en Onn en Pinokkio. Ook wilt hij zijn excuses aan Rene overbrengen, zij telefoonnummer per ongeluk gewist , zijn nummer 0618314013. ,,,, 20-10 Maandag hoopt hij weer in zijn korte broek te kunnen lopen. Je moet ook tegen de marktgangers zeggen, dat hij niet veel mee kan nemen, daar hij al vast wat voor Bob en Kwan meeneemt als een wederdienst!!! En als Ger dit leest, zijn nr. had hij ook niet, dus voor hem ook het bovenstaande nr. In jan. zijn we met velen bij jou , misschien kan je gelijk trouwen, hebben we nog een feestje!!!

  • Theo

    Kijk Loe dat verteld hij er niet bij!!!!!

  • Khunjan

    Je hebt gelijk Loe, het was inderdaad de zondageditie.

  • Khunjan

    Zal het bericht morgen overbrengen op de markt Theo, Gerard is nu in Cha-Aam maar komt eind van de week naar pattaya.

    Bij Giel zowaar weer die 2 kleintjes van vroeger gezien, (vlekkie en die andere) alleen is die andere nu zo'n beetje aan het bevallen want ze viel bijna voorover met haar dikke buik en vlekkie is ook 2 maanden in verwachting, dus als jij er bent is die ook tonnetje rond :D

    Groeten Jan.

  • pisauw

    Jan weer genoten van je bericht. Lekker dat je nu een rustig appartement hebt op Jomtien. Ja het is nu lekker weer en de Huib is alleen te pletter geregend toen hij de eerste zondag hier was. Van de week heb ik een afspraak met Huib want ik kon vrijdag nog niet en je weet wel waarom. (verder niet over uit te wijden). Ik heb het gehoord dat het zo erg stil is. Niet fijn.

    Ja en Gerard komt er ook aan die heb ik nog gezien voor hij

    vertrok. Doe in ieder geval iedereen de groetjes.

    Riet