films op DVD zetten

  • Jacques Parra

    Hallo allemaal,

    kent er iemand in Pattaya een bedrijf of persoon, die oude 8 mm films op een DVD kan kopieren?

  • Wanali

    Central Lab heet het geloof ik, Kodak winkel tussen Klein Vlaanderen en de verkeerslichten Second Road - Pattaya Klang. Ik ben niet zeker maar geloof zo'n 500THB per dvd.

  • pattaya.startpagina.nl

    Dit heeft ook mijn belangstelling , ik heb uit de jaren 70 vele meters kodak super8 film.

    Het omzetten in Nederland naar DVD is erg duur en gaat vaak per meter.

    Ik neem aan dat het per DVD , waar dus “vele meters” op kunnen , geen 500 baht kost ,want als dat zo is hebben ze er een klant bij. 15 meter is 3 minuten film toch ?.

    Rene

  • pancake

    In Holland bij de Makro zag ik een box waar je dat mee kan doen, 100 euro.

  • Wanali

    Geen idee hoeveel meter per minuut voor 8mm. Ik was er om een vhs videoband om te zetten naar dvd. Toen zei men mij “we proberen het op 1 dvd te zetten, dan is het …THB(ik meen mij te herinneren 500 maar ben niet zeker), lukt het niet op 1 dvd dan is het 2x …THB”.

    Ik ben er dan ook maar van uitgegaan dat wie van vhs naar dvd kan gaan, dit ook kan van 8mm naar dvd, eventueel met tussenstap via vhs.

    Om zeker te zijn kan je ze misschien best 's bellen. Ik denk dat hun tel. nummer +66 38 422 777 is en hun fax +66 38 420 600. Central Colorlab 328/14, พัทยาสายสอง (2nd Rd), หนองปรือ, บางละมุง, ชลบุรี 20150.

  • dirk

    Hallo hallo prikkers, ik heb jaren geleden mijn 8 mm films en mijn dia,s op een goed scherm geprojecteerd en de beelden opgenomen met mijn camrecorder en ik moet zeggen het resultaat was heel goed het leuke van de dia,s is ook dat je er op kan inzoemen .Daarvoor had ik zo,n speciale box gehuurd maar de beelden waren zeker niet mooier.

    Groetjes Dirk