koers

  • wil

    Hoe is het met de Bath gesteld deze dagen?

  • Khunjan

    Net gekeken en het is droevig gesteld, nauwelijks iets boven de 46 Baht voor 1 Euro.

  • Yets online

    VATICAAN-STAD - De wereldwijde financiële crisis laat zien dat geloof in God boven het najagen van materiële welvaart uitstijgt. Dat heeft paus Benedictus XVI maandag gezegd in Vaticaanstad.

    Mijn geloof is zo sterk dat ik voorspel 30 Baht in een euro over twee weken!

    Europa zakt helemaal door de mand en spreekt met duizend tongen. Mijn advies? Steek wat wierook in de ATM's, hang er bloemetjes op en zet er een glaasje SangSom bij. Bidden kun je schudden want Vaticaanstad heeft ook Euro's

  • loe

    Het leven is een stuk simpeler, als je geen geld hebt Yets :)

    Wees maar blij.

  • pietpattaya

    Prima als je kijkt naar die 36,7 bath die we in het begin kregen :)

    Nu 46,7 dus veel meer

  • Cees Braat

    Ik lig al op mijn knieen met wat wierookstokjes in de hand als ik voor een ATM staat. Eerst knielen, dan die wierookstokjes aansteken, een glas water erbij en hup, daar komen de bahts uit de ATM. Bij thuiskomst Postbank.nl raadplegen en wat denk je, weer meer euro's afgeschreven dan de vorige keer.:D:D:D:D

  • Yets online

    Dat is helemaal waar Loe. Maar de dollar blijft kunstmatig hoog, dus verdien ik aan het zakken van de euro. Maar desalniettemin denk ik toch dat de Baht stabieler blijft omdat we daar de “bad loans” al een keer afgeschreven hebben. Wat waren we rijk toen :-) Maar ja de tijd van koers/winst verhouding zal wel weer terug keren.

    Alles wat wij vroeger al ‘verdacht’ vonden blijkt nu dan ook verdacht. Plotseling zijn er vaccins tegen baarmoederhalskanker en HIV. Het zal me niet verbazen dat er overmorgen een benzineloze auto klaar staat, want aan elk nadeel zit een voordeel.

    En doe nou wat met deze info, want ik heb de kameel door het oog van de naald zien gaan :-) Bedenk jij voor de minder rijken in Thailand, die van euro's moeten leven nou even een constructie dat ze de koers op 46 Baht houden. Moet toch kunnen, een soort verzekering tegen grote dalingen. Vergeet niet dat die Thaien geen probleem hebben met voedsel en wonen maar alleen met de olie en die prijs zakt als een gek mag ik hopen. Han heeft jullie ook ruim van te voren gewezen op de omslag. Het verschil is dat men de dollar niet kan laten vallen en alsnog die K Yanken gaat “helpen”, want niet gedaan flikkert alles in elkaar, net als die “heilstaat” de EU.

    Wat zijn we genaaid met die euro en wat zijn we lekker solidair als Europeanen.

    Zo maar een gedachte, China weet wat het kan inmiddels en heeft de cash. Laat die dollar en euro maar 1 op 1 worden, dat rekent eenvoudiger en biedt de mogelijkheid om de dollar van de olieprijs af te halen e.d. en dat moment is goed om die Yanks helemaal te laten afsterven met al hun hamburgers. Neem nou Ping An dat als een haas met de staart tussen de benen Europa uitvlucht. 1,5 miljard achterlatend met een kunstmatig laag gehouden Huang. Kortom een goed moment om Chinees te leren in plaats van te eten. Die Yanks denken met 700 miljard dollar een schuld in bedwang te houden van 37000 miljard. Die vlieger kan nooit opgaan! Dat kun je aan het eerste beste Isan barmeisje gaan vragen, zelfs als ze geen tanden meer in haar mond heeft. Dus wat ik zeg maak van die ATM's tempeltjes en om de Thais niet voor het hoofd te stoten plak er een plaatje van de Paus op. Om de boze geesten te verdrijven

    Oh ja vraag dat Isan meisje maar hoe ze met 20 Baht een schuld van 1000 Baht denk te gaan voldoen :-) Ik heb zo'n idee wat ze kan bedenken. OK ik neem een motortaxi naar een rijke Chinees die vroeger te weinig moedermelk kreeg. Kijk en daarom zijn die Aziaten slimmer dan wij! En nu we het toch over hefboomwerking hebben, zo kun je ook op je budget besparen. Koop een boekje met plaatjes van hele lelijke vrouwen en op het moment supreme kijk je dat in, je bespaard dan al gauw 1000 Baht en zij die 20, beloof haar dat je beider geld hasiep hasiep gaat beleggen en ze blijft alsnog slapen, zo moe wordt ze van jouw verhaal. Zo zijn wij westerlingen nu eenmaal Hahahaha en dat zonder drank. (Uit de bundel “Zoogdieren en economie”)

  • Frans-Sigaar

    Cees pin jij hier met je postbank pas? je kan toch gewoon via Internet bankieren?

    De Sigaar

  • Cees Braat

    Ik pin met mijn Postbankkaart. Ik betaal geen extra kosten, want ik heb een pakket bij de Postbank die meteen ook een “gold-card” geeft. Kosten 54 euro per jaar, incl. Goldcard. Voor betalingen binnen Nederland gebruik ik Postbank.nl. Dus internetbankieren. Voor betalingen in Thailand is het of contant of via mijn Thaise Bank. Hier in Ngao kijkt men vreemd op als je bij de bank via een incasso wil betalen.

    Voor zover ik weet, is de koers via pinnen bij de Postbak hoog, want ik betaal geen kosten voor het pinnen. De koers is vaak hoger dan de banken in Thailand aangeven.

    Bv. Zondag gepind in Mae Sai, wordt dan meteen gereserveerd, vandaag de definitieve inhouding. 46.6 baht voor een euro. De banken in Thailand gaven 46.1 baht voor een euro. Een paar maanden geleden was het 52 baht voor een euro.

  • Eubel

    Pracht stukje Yets,werkelijk topklasse,heb ervan genoten maar 37000;-miljard yankee schuld ? waar haal je die in godsnaam vandaan ? dit is toch helemaal van de pot gerukt !!!!!

    Eubel