Insuline in Thailand

  • Jielus

    Ik vroeg me af of er mensen zijn die insuline in Thailand kopen?

    Natuurlijk met de bijbehorende gegevens, waar, prijs en hoe lang is het te bewaren. Meebrengen uit Nederland? Ook hier zou ik graag wat informatie over ontvangen.

  • william

    Ik heb diabetes en spuit vier keer per dag. Ik neem alles mee uit Nederland, wel zo handig als je steeds maar kort (2-3) weken naar Thailand gaat.

  • dirk

    Hallo hallo,

    Oppassen wanneer je zulke dingen koop in Thailand ,Ik heb namelijk vorig jaar een paar doosjes met controlle strips gekocht en zo te zien helemaal hetzelfde als ik NL maar strips werden niet gezien door het apparaat ,later bleek dat er in Thailand met andere waarden word gewerkt .

    Groetjes Dirk.

  • hansthailand

    Je kunt je apparaatje zo aanpassen, even in de gebruiksaanwijzing van je apparaatje kijken, en dan gaan de strips er zo in, en werken ze ook.

  • pisauw

    Jielus ik spuit ook insuline en had een keer niet voldoende mee genomen uit Holland en ben toen naar het Bangkokpattaya Hospitaal gegaan en kon het daar krijgen. (kopen)

    Gr. Riet

  • dirk

    Meneer Hans heel knap van jou dat je daar vandaan kan zien wat voor een apparaatje ik heb .

    Groetjes Dirk hansthailand schreef:

    >

    > Je kunt je apparaatje zo aanpassen, even in de

    > gebruiksaanwijzing van je apparaatje kijken, en dan gaan de

    > strips er zo in, en werken ze ook.

  • Jielus

    Het spijt me maar mijn vraag ging over insuline en niet over teststrips.

  • bertbreda

    Als er met andere waardes wordt gemeten kan iemand mij dan vertellen hoe deze zijn tegenover deze in Holland Ben nu bijna twee jaar hier in Thailand en gebruik metformine en glicazide In Holland gemeten waarde tussen 6 en 9 hier meten ze tussen de 16 en 18 deze waardes nuchter gemeten zijn deze ongeveer hetzelfde? dirk schreef:

    >

    > Hallo hallo,

    > Oppassen wanneer je zulke dingen koop in Thailand ,Ik heb

    > namelijk vorig jaar een paar doosjes met controlle strips

    > gekocht en zo te zien helemaal hetzelfde als ik NL maar

    > strips werden niet gezien door het apparaat ,later bleek dat

    > er in Thailand met andere waarden word gewerkt .

    >

    > Groetjes Dirk.

  • Jielus

    Hallo Bert, er zijn twee verschillende systemen. Let hier ook op als je een meter koopt in het buitenland. Het werkt zo:

    omrekenen van mmol/L naar mg/Dl doe je door de wardes die je meet in mmol/L te vermenigvuldigen met 18 .

    van mg/Dl naar mmol/L gaat dus door delen door 18

    120 mg/Dl is dus 120/18 = 6,7 mmol/L

    mg/Dl = bv. in België

    mmol/L= Nederlands

    Ik hoop da je hier wat mee kan.

  • bertbreda

    Bedankt Jielus er wordt hier in het hospital in Chiang Mai met mg/dl gemeten op mijn briefje staat Result 16.1 Reference range 70-110 Moet ik nou de Result 16.1 delen op 120 is 7.5 mmo l/L en zo kom aan de vergelijkbare waarde als in Nederland gemeten bij voorbaat dank voor je reaktie BertJielus schreef:

    >

    > Hallo Bert, er zijn twee verschillende systemen. Let hier ook

    > op als je een meter koopt in het buitenland. Het werkt zo:

    >

    > omrekenen van mmol/L naar mg/Dl doe je door de wardes die je

    > meet in mmol/L te vermenigvuldigen met 18 .

    >

    > van mg/Dl naar mmol/L gaat dus door delen door 18

    > 120 mg/Dl is dus 120/18 = 6,7 mmol/L

    >

    > mg/Dl = bv. in België

    > mmol/L= Nederlands

    >

    > Ik hoop da je hier wat mee kan.