Mede prikkers en mede notebook gebruikers in Thailand.

  • Winothai

    Hallo beste vrienden, medeprikkers en laptop gebruikers in Thailand.

    Ik ben zo a-technisch als wat qua computer gebruik.

    Kort voor ik naar Holland ging (3 mnd.geleden) ben ik verhuisd, daarvoor had ik draadloos internet verbinding in mijn condo in Pattatya.

    Vaste internet verbinding is geen optie in dit huis, daar ik het idee heb daar weer snel uit te gaan en van plan ben nogal wat te gaan toeren door Thailand en naburige landen met mijn pas aan geschafte “Skylab”.

    Nu kun je hier bij ‘ Vodafone ’ een of andere usb stick kopen die je in de laptop steekt (€ 19.95 p/m) en kun je in 42 landen draadloos internetten.

    Uiteraard zit Z.O.Aziè daar niet bij !!!

    Bestaat er al zoiets in Thailand ???

    Zie met spanning jullie reaktie's tegemoet.

    Groetjes, fijn weekend en voor hen die vliegen, of naar Europa of naar Bangkok, 'n veilige en prettige vlucht,

    William.

  • pattaya.startpagina.nl

    Sorry , ik heb een foutje gemaakt maar hier is de reactie van Jielus :

    Rene

    Onderwerp: Re: Mede prikkers en mede notebook gebruikers in Thailand.

    Auteur: Jielus

    Info auteur: direct-adsl.nl

    Bericht: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1551&i=94027&t=94023

    True heeft ook zoiets.

    http://www.truemove.com/eng/product/package/post_wifi.htm

    Er is een winkel tussen Tukcom en Friendship.

    Ga maar eens kijken. Neem wel je laptop mee om er zeker van te zijn dat het

    allemaal werkt.

  • TonPattaya

    Vanuit NL gaat dit niet lukken William

    Ton

  • Ger v/d Berg

    Er bestaat iets als plug and play , is het zelfde als dat ding van vodafone en KPN heeft het nu ook . Huib heeft er één , Thaise sim er in en je bent online .

    In NL € 250 als ik het goed heb en in Th +- thb 7000 .

    Gr , Ger

  • han

    Ik gebruik er hier een van Vodaphone(hoogste snelheid van alle providers) voor de laptop onderweg en heb er in de Filipijnen ook een paar die dagelijks in gebruik zijn.

    Het is een prima oplossing maar niet persé snel,dus je moet heel goed oplettten wat je koopt en welke snelheden ze bieden en …..altijd de hoogste snelheid nemen :D

    Trouwens in Nederland zijn ze niet ongelimiteerd qua dataverkeer,ook dat kan een instinker zijn.

    Toeval wil dat alle providers in Nederland 19.95 per maand rekenen maar verschil zit dus in snelheid en vrij dataverkeer.

    Uiteraard weet ik niets van de situatie in Thailand maar bovenstaande verschillen,als ze er zijn, moet je goed overwegen.

    In de Filipijnen werken ze als pre pay card met een tarief per half uur,dat zou ook wel eens de Thaise manier kunnen zijn.

  • Dick

    Kan ook gewoon met je mobile telefoon hier Willem kabeltje van telefoon naar computer gaat prima .

    DIRK

  • huibthai

    juist ger, 7000 baht ,naam solomon segm-520 edge tuc-com en inderdaad William, notebook meenemen, kan op je kleine fietsje gedaan worden, wat ik daar achterop heb zien zitten , gaat nooit meer weg van mijn oog-vliezen , ik ben morgen in Holland

  • Winothai

    Hoi Dirk,

    Maar dan mot je mobi toch ook weer aan bepaalde eisen voldoen ??

    En daar zit ‘m nou juist ’de kneep' bij mij.

    Ik ben zo a-technisch als wat en ben blij da'k gwoon kan bellen met zo,n ding en met m'n laptop wat kan mailen,surfen en info opvragen ??

    Bedankt voor je info.

    Fijn weekend,

    William.

  • Blont

    Volgens mij bedoel je dit.

    http://www.pluk-in.com/thai/support_mobiel_internet_usb_modem

    Ik heb het zelf niet geprobeerd. Vind het nog een beetje te duur.

    Maar heb ook nog nooit iemand gesproken die dit aangeschaft heeft, weet dus niet of het werkt.

    Henk

  • Winothai

    Hoi Ger,

    Verklaar je eens wat nader ??

    Wel interessant, maar wat moet ik met KPN in Thailand ??

    Misschien dat Huib 't nog leest en mij verder kan helpen.

    Anders vraag ik 't m wel in Pattatya.

    Groetjes en prettig weekend,

    William.