Bericht uit Pattaya 6

  • Khunjan

    Hallo beste vrienden en vriendinnen, vandaag een licht motregentje wat het wel lekker koel maakt in Pattaya. Gisteren Joost met aanhang mogen verwelkomen op de markt waardoor het nog vrij laat werd voordat iedereen afscheid van elkaar kon nemen. Joost toverde een koeltas tevoorschijn met heerlijke hapjes, worst en kaas en zoals een oplettend kastelein betaamt was hij zelfs de mosterd niet vergeten. Donderdag vertrekt het hele gezelschap naar Buriram waarbij ik nogmaals werd gewezen op het feit dat ik uitgenodigd was om mee te karren.

    We gaan nog even langs bij familie in Korat waar het bier koud schijnt te staan en ook moeten we Fred Flintstone in Surin nog bezoeken, dus zullen het best een paar fijne dagen worden. Tijdens het borrelen op de markt hoorden we om de hoek een paar schoten vallen waarop alle Thaien nieuwsgierig als ze zijn naar het lijk gingen kijken waarbij in no time zelfs de etenskarretjes aanwezig waren in de drukke menigte, ja dit is Thailand :D

    Vandaag is Joost zijn charmante vrouw jarig dus moet er nog wat gevierd worden wat mij geweldig uitkomt na een paar slechte dagen met een rotervaring. Enfin, we gaan vol goede moed weer verder met de vakantie en hou julie op de hoogte.

    Groeten Jan.

  • Arie 2

    Het bleek geen rolex te zijn?

  • Fransmaster

    :D hij's fijn.

  • Freddy

    Beste Meneer Jan Verduin,

    Het moet eens gedaan zijn met mij te beschuldigen van oplichting en dat ik me uitgeef als valse Volenteer Police uitgeef.

    Ik nodig ge dan ook vriendelijk uit om eens langs te komen in mijn Restaurant.

    Even de feiten uit legen wat er juist aan de hand was met die mooie Meneer Jan Verduin,

    OP 14 September belt hij mij dat hij een condo wou huren voor 5 maanden, ik maakte een afspraak met hem in de late namidag in het Restaurant Benelux.

    Eerst dronken we wat en vroeg hem waar hij vandaan kwam enz….

    Ik zij dan dat er geen enkele studio ter beschikking was op 8 Oktober maar dat ik kamers had boven in het Restaurant. Wij zijn dan samen gaan kijken naar de kamers, keurde ze goed en besloot om eentje te huren voor 8000 Bath per maand. Wel werdt er afgesproken als er een studio vrij kwam dat hij dan zou verkassen naar de View Talay 2. Ik zei hem geen probleem. Zo er werd dan overeen gekomen dat hij een aanbetaling zou betalen van 5000 Bath. Hij kreeg daar een schriftelijk bewijs van, aanbetaling betaald.

    Na een weekje kreeg ik telefoon van Jan dat hij wat anders gehuurd had, tot mijn verbazing vroeg ik waarom, daar wist hij geen antwoord voor…………………..

    Wel wilde hij zijn 5000 Bath terug, Ik vertelde hem dan dat dat niet kon wegens tal van aanvragen van boekingen voor deze kamer die ik de mensen heb moeten weigeren wegens volzet. Kwaad begon hij nme uit te schelden van dief en, dat hij zeer slechte recalme zal maken voor het restaurant, zelfs dreigde hij dat JACK de bekende Police hier in Pattaya me wel zal pakken.

    Beste prikkers ik denk moest hij dat ook zo doen in andere zaken zou hij ook zijn aanbetaling niet terug krijgen.

    Meneer Verduin als ik jou was is het best dat je stopt met mij een oplichter te noemen, zoniet spreken we eens in Soi 9.

    Groetjes,

    Freddy

    Tourist Police Assistant Pattaya