Franske,zonder woorden

  • huub

    en respect voor ouderen is m.i.een stukje opvoeding wat je wel/niet heb meegekregen.

  • TonPattaya

    Natuurlijk zeggen ze altijd respect moet je verdienen maar ik vind gewoon dat je respect voor de ouderen moet hebben. Kijk eens in Thailand daar is gewoon respect voor ouderen mensen niet alleen alleen voor de ouders . Ik geef een voorbeeldje

    2 jaar geleden zat ik in sea lodge in Naklua en mijn schoonmoeder bleef in haar kamer terwijl ik en mijn vrouw even weg gingen .Nu heb je daar zo'n buitenbar en daar zaten een aantal Thaise vrouwen van anderen gasten die gezellig met sea food bezig waren toen we er langs riepen was het pai nai en mijn vrouw vertelde dat we even weg gingen. De dames stonden erop , dat mijn vrouw haar moeder ging halen om gezellig met de dames mee te eten terwijl ze haar helemaal niet kennen dit vind ik respect

    Ton

  • Fransmaster

    Sorry Ton, ik weet het,…. maar af en toe moet je ze toch tot de orde roepen die (linkse) bejaarden. 5555

    Gegroet, de pompbediende

  • Willem

    Vooral als die ‘'bejaarden’' gaan discrimineren want daar wordt nooit iets van gezegd ondanks de huisregels van de prikborden.

  • Fransmaster

    Huub, ik denk dat jij niet in de positie staat om dit te kunnen zeggen, 5555.

    Verder zeg ik niets,……:)

    Gegroet, je grote vriend (de pompbediende)

  • Fransmaster

    Wat moet ik dan zeggen ? “Mensen op leeftijd” 555555 :):):):):)

    Gegroet, de patat-generatie

  • Rob1706

    Respect verdienen, respectloos benaderen: het zijn maar woorden. Respect verdien je door je houding en gedrag maar daar is op elk willekeurig prikbord weinig van te merken want iedereen kan van alles schrijven (ja zelfs ik ook) zonder daarvoor direct consequenties van te ondervinden. Ben zelf ook niet meer een van de jongste maar wil wel opmerken dat mensen van mijn generatie zich veel minder oud gedragen als bv. onze ouders. Wij zijn opgegroeid met meer vrijheid en willen nog veel doen want wij hebben (in het algemeen dan) voldoende centjes om het naar onze zin te maken. Bejaarden zijn in mijn ogen mensen die niet veel meer kunnen en/of willen en misschien (helaas) hulpbehoevend zijn. Zie onze groep maar als actieve senioren waarbij menigeen soms actiever is dan huidige computergeneratie (weer is wat anders dat patatgeneratie). Achter de geraniums zitten, bah moet er niet aan denken. Ga zo bv. weer anderhalf uur zwemmen i.p.v. binnen te zitten of achterovergelend ergens rond te kijken. Verder de groeten en success aan de werkenden in Nederland.

    Rob(1706)

  • holiday

    Rob(1706), dit heb je mooi verwoord.

    Hier sluit ik me bij aan.

    Leven en laten leven !

    Zwem ze, en een fijne dag toegewenst.

  • han

    Schorum is het.

    http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/177684/index.html

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/74417211/Ouderen_massaal_op_boevenpad.html?p=21,1

  • Charlie

    En oud zijn wil niet zeggen dat je altijd dan maar zielig gevonden moet worden, je altijd maar moet aanstellen, je altijd maar van alles mankeert, altijd maar moet klagen etc. :D